~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2007

Av Cina - 26 juli 2007 21:59

Tänkte visa mina gulliga katter av rasen Helig Birma

Jag har 3 st 1 hona och 2 hannar.

Cromiz är en tjej och hon är Brun maskad och är 4 år

Elvis är en kille och är Blå maskad och är även han 4 år

Gizmo är en kille och han är Blå tabby och är 1 år.

Elvis och Gizmo kommer från samma uppfödare i Bålsta.

Cromiz kommer från en uppfödare i Surahammar.

Dessa är våra barn så är det bara.


Av Cina - 26 juli 2007 13:16

Ja inte var denna huvudkudde vad jag hade hoppats på heller.

Usch så svårt det var att somna igårkväll.

Tyckte att jag hade huvet i taket mycket obekvämt var det.

Men somnade ju till slut iallafall.

Tänkte ett tag att gå upp o hämta den gamla men jag tänkte då blir ju den nya liggandes. Kanske man vänjer sig vid den och att den blir lite plattare när man legat på den ett tag.

Där fick man för man gjorde sig till och köpte nya.

Det återstår att se.

Av Cina - 26 juli 2007 13:09

Jaha detta kort är taget sommaren 1955, då det var en mycket varm sommar. Det har mamma berättat för hon väntade ju tvillingarna då.

Tänk då fanns det inga pooler och sånt som finns idag.

Nej då fick man ta vad man haver.

Denna balja vet jag var rostfri och den hade min farmor och lutade långa i till julen.....hahahaha.... konstigt att man inte luktade fisk, man kanske gjorde vad vet jag.

Kortet är ju naturligtvis taget hos farmor o farfar. För jag var ju hos dom jämt. Mamma, pappa och jag bodde hos dom tills mamma fick tvillingarna.



Korten går ej att förstora för dom är så här små tyvärr.


Av Cina - 26 juli 2007 09:43

1 portion

6,5 points


1 stor skiva tunnbröd

½ tsk fransk senap el annan senap

3 stora salladsblad

3 tunna skivor rostbiff

1 msk matlagningsyoghurt

1 msk bostongrurka

tomat

gurka


Bred senapen på brödet och lägg på lätt fuktade salladsblad så att det mjuknar och kan rullas. Lägg på rostbiffskivorna så de täcker hela brödet. Blanda och klicka på yoghurt och bostongrurka. Rulla ihop. Lägg till tomater och gurka i lagom skurna mumsbitar.


Smaklig måltid!!!

Av Cina - 25 juli 2007 22:47

Jaha nu är denna dag slut oxå.

Dagarna och veckorna dom går fort nu.

Tänk att snart är det augusti och jag hoppas att den blir fin.

Vi har haft fint väder idag för engång skull.

Riktigt varmt var det på em men väldigt kvaft, trodde nog att åskan var i antågan men den slapp jag....skönt!


Fick sms från min bror m.familj som åkte till Turkiet imorse.

De hade 48 grader och 32 i havet. Lite väl häftigt kan jag tycka.

Men ligger man i havet så kan det vara skönt.

Det är första gången som dom är utomlands. Ja min bror var med mig när han var liten, då var vi till Mallis.


Nu skall jag försöka och slita mig från datorn och hoppa i säng.

Skall ju prova min nya kudde.

Berättar imorgon hur den var.

Hoppas att den är bra, jag har sparat den gamla så jag kan ta fram den om så skulle vara fallet.


Av Cina - 25 juli 2007 14:36

Idag fick vi för oss att åka ut och inhandla nya huvudkuddar.

Kan inte vara så svårt tycker ni kanske.

MEN hujeda mig vilket myller av huvudkuddar det finns.

Allt från 19:- till ja jag veti 17 hur mycket.

Men jag ville ju inte ha skumgummi i mina kuddar.

Ja vad skall man köpa i denna kuddvärld.

Dun, ja men tycker inte om att ha sånt som kommer från djuren.

Där stod man o klämde och kände på alla kuddar och inte kan man ju lägga sig ner och prova hur kudden är heller. Tänkte varför i hela fridens dagar skall det finnas så många. Men efter  en ½ tim hade jag då bestämt mig det fick bli 3 fiberkuddar. De var mjuka och de verkar var bra.

Så nu får man se om man kan sova inatt. Vore mycket enklare om det inte fanns så hiskligt många att välja på.

Av Cina - 25 juli 2007 09:28

Här är jag och mamma vintern 1953.

Jag är 6 månader.

Mamma är 18 år på bliden, idag är hon 72 år fyller 73 i september.

Mamma fyller år den 7 sept och jag är född 12 sept

Liten och oskyldig...=))

Kortet är taget hos min farmor och farfar.

Av Cina - 25 juli 2007 09:18

1 portion

8,5 points


3 skivor mager karré eller färsk skinka

1 skiva rökt skinka

3 st katrinplommon

salt

peppar

1 tsk flytande margarin

1 msk kaffegrädde

1 tsk messmör

soja

kokt pressad potatis, valfri mängd.

tomat och gröna bönor


Finhacka den rökta skinkan. Salta och peppra de hela skivorna kött. Strö på den finhackade skinkan och lägg ett plommon på varje skiva. Rulla ihop och fäst med tandpetare. Bryn ruladerna ordentligt runt om i margarinet i en fettsnål panna. Häll på lite vatten och låt ruladerna eftersteka under lock i ca 15 min. Prova med en sticka att det känns färdiga. Ta upp ruladerna och håll den varma. Vispa ner kaffegrädde och messmör. Smaksätt med soja och ev lite salt o peppar. Lägg upp ruladerna tillsammans med pressad potatis, skivad tomat och bönor.


Smaklig måltid.



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards