~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 11 december 2007

Av Cina - 11 december 2007 15:13

Idag hittade jag en tidning i mina gömmor från den 22/4 1976. Och där fanns ett repotage om mig när jag var en av dom första som gick igenom en operation som man gick ner i vikt av. Och det kostade mer än det smakade på den tiden. Idag är dessa operationer helt annorlunda. Kan tillägga att jag även gjort en gastic banding efter denna op som detta handlar om. Allt detta är en mycket lång historia som jag kanske kommer att skriva om lite senare här i min blogg. Nu är detta 31 år sedan det får ni inte glömma.

För er som inte ser vad det står så skriver jag ner det här:

Ryktet om att det gick att snabbt bli smal via en tarmoperation spred sig och hon riktigt hoppade på chansen.

---Blev jag bara smal skulle livet leka, det trodde jag då, säger hon. Det blev precis som hon drömt om. 20 kilo rasade bort på en månad, på kort tid hade hon drömvikten 60 kilo och var äntligen smal och söt.

Men efter 1 år började eländet. I över tre år har hon nu åkt ut o in på lasarett.Livsglädjen och kraften är borta. Hennes nerver är slut.

- Mitt råd till alla som funderar på operation är att mycket noga ta reda på alla följdverkningar, att tänka över många gånger och försöka se klart, säger hon.

 Hon blev blev smal men priset var sjukdomar, hon känner sig gammal nu......så mycket svårigheter har de senaste åren gett henne.


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards