~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Pappa har nu fått sin diagnos.

Av Cina - 27 april 2008 18:02

I onsdags fick pappa sin diagnos, han har ALZEIMERS det var inte roligt att höra. Visst jag har vetat de men ändå tar man det inte till sig förrän man har fått det bekräftat. Dr hade frågat mamma om hon ville prova bromsmedicin när dom var där men då visste inte mamma vad hon skulle svara. Och jag var ju till Åland då. Så när vi kom hem så talade vi om det o jag sa att jag tyckte att hon skulle prova det på pappa även om det nu inte gör honom frisk så kanske det bromsar lite iallafall. Så i fredags ringde jag o beställde en telefontid till pappas demens läkare så hon ringer mig på tisdagmorgon. Så får jag pratat med henne o se vad det är hon tänker ge pappa. För vi vill ju inte ha något som gör att pappa blir aggresiv. Det finns ju o plåster oxå men vi får väl se vad hon tänkt sig. Sedan på tisdag skall pappa börja på "vuxendagis". Vi fick ju avbeställa förra tiden för besök där när pappa åkte in på sjukhuset. Men jag beställde tid igen fast mamma ville att vi skulle vänta men herre gud vad e det att vänta på. Jag vet ju i och för sig varför hon ville vänta, och det var för att mamma tyckte sig inte ha råd att betala 100:- om dagen för att ha pappa där. Men si det behöver hon inte oroa sig för, vi syskon ger 500:- var i månaden till hjälp till detta. För det är klart att det blir kännbart för mamma o pappa.

Och de har väl ingen vidare pension heller. Och vi syskon tycker ju att både mamma o pappa behöver komma ifrån varandra lite på dagarna. Och mamma kan göra lite annat än att bara underhålla pappa. Och pappa kan känna att han duger till något o kan åka till "jobbet". Vi vill bara vara snälla o hjälpa till så gott vi kan. Och det vet jag att mamma förstår.


 
 
Ruth

Ruth

27 april 2008 19:34

Puha, nya bekymmer och mera att fixa och dona med. Trodde det var klart tidligare att din far hade Alzheimers. Skönt att det finns bromsmedicin. Så gulliga ni är som hjälper till ekonomiskt för att mamma skall få avlastning. Alltid hjärtat på rätta stället !
Kram vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

27 april 2008 20:36

Jag tycker att din pappa ska prova bromsmedicin,dom jag har arbetat med och som har fått det så har det funkat bra. Var rädd om dig själv
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

27 april 2008 21:21

Det är oftast så att man kanske inte tar till sig saker förrän man har det på pränt. Men jag hoppas att bromsmedicinerna ska hjälpa din pappa.
Gulligt av er att hjälpa era föräldrar med en liten slant så att din pappa får behålla sin känsla av att göra nytta. Ni har verkligen ett gott hjärta. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

27 april 2008 21:40

Tack så mycke
All heder åt er som stödjer era föräldrar
Ni måste ha ett gott hjärta

http://Prilyckans

 
Inger

Inger

27 april 2008 23:01

Vad skönt för dina föräldrar att de har er som råd och stöd..
Ingen trevlig sjukdom att få,
Sköt om dig själv oxå
kramen

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
sari

sari

28 april 2008 07:11

Vad skönt att äntligen få det bekräftat även fast det kan kännas tungt. Men det är ju bra att det finns hjälp att få..Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 april 2008 14:03

Kan tänka mig det känns tråkigt att få diagnosen att din pappa har alzeimers, även om ni vetat det innan.
Hoppas det ordnar sig med medicinerna så det åtminstoner kan bromsas och att han får må någorlunda bra.
Vilka gulliga barn era föräldrar har, att ni betala 500:- var i månaden så att er pappa kan vara på "vuxendagis" som du kallade det...
Säkert de uppskattar det mycket och ja, det kan nog vara bra att din mamma får lite tid för sig själv också, för att hämta krafter.
Från mitt hjärta jag hoppas allt löser dig på det bästa sätt.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
corina

corina

28 april 2008 14:50

Tycker absolut att din pappa ska få chansen att testa en bromsmedicin även om den inte gör honom frisk.Det kan i alla fall ge honom en bra tid! Och att han ska få vara på "vuxendagis" låter i mina öron som en utmärkt ide för alla inblandade även om det kostar.Kramis

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards