~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Alzeimers den anhöriges sjukdom

Av Cina - 7 mars 2009 08:28

Igår var jag och Håkan och hälsade på pappa och han vart så glad och tyckte att det var roligt att vi kom. Och han var inte arg eller ledsen utan han hade glímten i ögat som han brukar. Skojade som vanlig med Håkan. När vi kom dit satt de och kolla de på tv det var ju friidrott på tv och det tycker ju pappa om att titta på. Han frågade inte efter mamma och han sa ingen om att han ville följa med hem. Ja hade köpt med mig frukten SHARON som pappa tycker så mycket om så de åt han upp två st. Sedan partade jag lite med SSK Linda och hon sa att allt gick toppen och hon hade inget att mer att säga än att allt gick bra. Det är en underbart fin personal där tycker jag. Inget stress och jäkt utan de sitter o pratar med de som finns där. Pappa hade gott upp vid 9:15 igår och fått sitt kaffe med bulle som han tycker så mycket om. Det vart väldigt glada över längderna så nu har de fika bröd i helgen. Pappa sa att han hade hamnat på ett fin hotell och han undrade vad det kostade...=)) Sedan sa jag att jag kommer om några dagar igen och då kommer jag för att hämta dig....ja ha vart skall jag då  sa han... ja då skall du få åka hem till mamma  sa jag, jaså jaha tänk om jag inte vill det då sa han och titta på Håkan o blinka med ögat. Så visst kan han skoja. Och när vi skulle gå så sa han bara  "tack för att ni kom" och så vinkade han. Jag frågade även om han ville vila ryggen i sängen men det ville han inte för han svara får jag inte sitta här då jooooo sa jag det får du visst göra.....ja tack då sa han då


Ja så detta funkar alldeles utmärkt. Så nu skall jag följa med mamma och hämta honom på onsdag. För jag vill att mamma ska se hur det ser ut där han är. Då får man själv se med egna ögon för det är ju svårt att berätta hur det är. Skönt att allt fungerar.....

Pappa och Håkan i dagrummet på Rosendahl. Taget med min mobil.


Önskar alla min bloggvänner och läsare en fin lördag!



 
 
babbi

babbi

7 mars 2009 09:08

Hej..jag har läst dina inlägg om din pappa.
En tung erfarenhet..även om du jobbar med det så är det nåt helt annat när man själv drabbas inom familjen! Det är jobbigt för din mamma också...skuldkänslorna får man på köpet liksom!
Hoppas det kommer att gå bra för er och att ni får all den hjälp ni kommer att behöva i framtiden! Och att du orkar vara ett stöd för din mamma.../ Babbi

http://floral.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cattha

7 mars 2009 09:58

de verkar gå bra ju.bra att mamma får se stället också.
SHARON vad är de?
ha en trevlig lördag cattha

 
Millis

Millis

7 mars 2009 11:28

Vad härligt att han trivs så bra!

Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

7 mars 2009 11:40


Jag önskar av hela mitt hjärta att allt blir till det bästa för din pappa och mamma och er barn förstås...ni barn verkar vara toppenbarn till föräldrarna,,lycka till
kramkramen

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Ruth

Ruth

7 mars 2009 19:47

blir riktigt rörd av skriverierna i dag, så skönt att pappa trivs så bra och inte proppsade på att få följa med hem. Klart det sker lite mera runt omkring där han är, många kompisar att prata med. Hoppas nu att mamma mår bra nu när hon är själv och inte går och mår dårligt för att han inte sitter hemma på köksstolen. Vilket stöd du är för dina nära och kära. En stor ros till dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards