~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

UVI och PC....=((

Av Cina - 5 november 2010 17:04

Ja inatt sov jag nästan ingenting på grund utav att jag

jag fått UVI ja sprang uppe flera ggr o kissade men det kom

bara några droppar och det sved som ELD.

Inget roligt detta....har haft det ofta ett tag nu.

Men det hör nog till min ålder.

Ringde kl 8:00 till VC och trodde jag skulle få åka ner

och lämna ett urinprov för det har jag alltid gjort tidigare.

Men idag frågade hon bara några frågor och så sa hon att

DR skriver ut PC till dig.

Sedan berättade hon att socialstyrelsen har bestämt att

man inte behöver komma o lämna ett urinprov.

Utan dom går efter svaret på frågorna.

Ja så sa hon att du får ringa till apoteket efter kl 12:00

och höra om det kommit.

Annars får du vänta tills efter kl 17:00.

Ska det vara så svårt att be en Dr skriva ut ett recept

på datorn det tar dom inte 5 min.

Jag ringde men näääää inget hade kommit.

Ringer igen 14:00 nääää inget kommit

Ringer igen 15:00  samma svar inget kommit.

Ringer igen 15:30 då hade det kommit.

Så nu har jag vart ut på Erikslund och apoteket

och hämtat ut detta.

 

1 tablett 3 ggr om dagen i 5 dagar sedan så hoppas

man ju att det är bra.

För detta är såååå obehagligt att ha, ja det gör ju ont oxå.


Ikväll blir det att kolla på Idol.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  

 
 
lillis

lillis

5 november 2010 17:21

Hoppas att du snart blir bättre när du fått Pc
Tack föe pratstunden alltid lika trevligt att prata med dig
Ha en skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

5 november 2010 21:34

Antar att det där betyder typ urinvägsinfektion....något som jag faktiskt varit förskonad ifrån. Skönt för mig.

Hoppas du blir frisk snart igen!

http://hovdamen.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

5 november 2010 22:18

Så jobbigt med UV, har du testat mitt tips ? Eftersom detta är så ofta förekommande så be läkaren skriva ut "Hiprex 1g" läkaren skrev ut ett tablettburk på 100 tabl. till mig i början av mina problem, det är kanonbra och inget PC. Så här står det på glasburken: 1 tabl. 2-3 gånger dagligen, urinvägsantikeptikum. Sen fick jag tips av en sköterska ang. Kortison salva 1%, det tar jag direkt jag får känning och då går det över, mota Olle i grind.
Kram vännen och krya på dig

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

5 november 2010 22:37

Så tråkigt att du inte är bra, hoppas att det snart går över, ha en fin helg

http://bloggplasten.se

 
Malin

Malin

5 november 2010 22:49

Ajaj nä det är inge behagligt att ha :( Skönt att du fick pencilin och hoppas du blir bättre av det! Önskar dig en fin och trevlig helg.
Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

6 november 2010 10:03

Krya på dej!

Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
Monica

Monica

6 november 2010 12:19

Det låter jobbigt. En enda gång har jag råkat ut för urinvägsinfektion och det var 1975 så det är ju längesen.Hoppas att du blir pigg när du har fått pencillin.

Ha det så bra:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Cina

7 november 2010 10:16

Mår inte så där särkilt bra av pc:n men det går väl över!
Kramen

 
Margit

Margit

6 november 2010 15:28

Jaså. så konstigt...SLUTAT med att låmna in U-prov.så att man vet när svaret kommer..om det är "rätt sort" av PC..som man ätit...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Cina

7 november 2010 10:00

Japp så var det iallafall här på min vårdcentral.

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards