~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Sova fram till jul........

Av Cina - 16 januari 2011 13:49

Idag är det en grå och regnig dag.

Regnet strilar ner från himlen.

Snön smälter o det är takdropp.

Fast VÅREN känns iallafall LÅNGT BORTA.


**********************************************


Idag har mina tomtar fått komma till ro.

Nu får dom sova till jul.

Känns tomt efter dom fast jag har några kvar.

Hustomten MÅSTE finnas framme.

Har ni någon hustomte????

 

Min HUSTOMTE

(KLICKBILD)


**********************************************


Vad blir det här idag då......

Ja inte många knop idag känner mig trött o besvärlig.

Men inte trött så att jag vill sova.

Har iallafall tvättat några maskiner tvätt.

Skall väl sedan laga lite mat som blir kyckling,

gräddsås, potatis och kokta morötter.

Duger en söndag som denna.


*********************************************

Snart är det tisdag och då ska vi åka till

TUNAPARK och kolla lite vad vi kan hitta

för kul........

Jag ser fram emot denna lilla utflykt.


Ja nu har jag inte mer att skriva om.

Vart inget vettigt som jag skrev heller.

Men ni får hålla tillgodo med detta.


Ha en fortsatt fin söndag.    

 
 
irja

irja

16 januari 2011 14:41

Kära Cina !!! Dagens väderrapport från Piteå. stora snöflingor som lapphandskar dalar ner över vår byggd vinden isande,fast temperaturen är bara-7, rena hundväder, igår var det Kung Bore som härja, igår hade vi - 29,6grader kyligt.... och lederna värker som fa-. >>. Här blir det också kyckling till söndagsmiddag med fullkornsris och grönsaker,,, de blir bra så.....
Ha en fortsat fin/fin söndag.... KramiZ IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

16 januari 2011 15:34

kyckling,gräddsås, potatis och kokta morötter är ALDRIG *fyskam*
Det är gott tycker jag oxå.
Gräddsås som är så gott.
Tror jag ska laga det ngn kväll framöver.
Hittade lite recept på nätet som jag skrev ut i går, som jag tänkte testa framöver.
Har ju så väldigt många andra recept, men kan vara trevligt att testa ngt annat ibland oxå.
Prenumererar på en veckotidning som jag river ur recept ifrån, och sparar och sättet in i pärmar,
då samlas alla recept där så det blir över.

Här är det töväder idag, så jag får se till kvällen OM jag gör n gn smölykta.
Tycker det är kul att göra sådana.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram/Gunilla



http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

16 januari 2011 16:12

Vad gott med Kyckling, själv har jag gjort Kalops i dag och det var inte så dumt. Vad trevligt att ni ska åka till Tuna Park på tisdag
Jag har ingen hustomte
En skön kväll till er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

16 januari 2011 18:18

Jag har ingen hustomte,men kanske man ska skaffa så denne kan vaka lite över mig:) .. Hoppas du får en riktigt trevlig utflykt till Tunapark :)! Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

16 januari 2011 18:53

Hej där!
Så dina tomtar har oxå kommit till ro nu?
Samma här,så det sista,vår fina kungsgran fick sorgset nog bäras ut idag,fortfarande sååå fin,men nu är julen över,med råge,vara till fasta heter det ju,*L*
Men självklart så finns det en hustomte,der turas om med att vaka över huset det kommande året.*L*

Mmm,gott med kyckling,,här blev det hemgjord god soppa m tillbehör.

Härligt med utflykt,ngt att se fram emot,
ska man ha,betyder mkt,eller hur?

Och vettigt var allt du skrev,javisst

Kramen från Calma:-
(du får gärna titta in hos mej,ahde lite strul med att ladda upp,men fick tilld et senare)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 januari 2011 19:08

Vi har samma väder här, så skönt med lite töväder tycker jag.
Vi har varit i Valunda och hälsat på i eftermiddag,alltid lika roligt att träffa barnbarnen och naturligtvis lika roligt att träffa Micke och Netha.
Du skriver väl aldrig något strunt, det är alltid kul att gå in här och läsa tycker jag.

kram:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

16 januari 2011 19:14

Kyckling är så gott,det kan man äta vilken dag somhelst.Här blev det köttfärssås från frysen o spagetti.Har varit på filmvisning på em.så jag ville ha något snabbt.Det är rena isgatan ute så jag kan tro att akuterna har fått in mycke arm-o benbrott.Ha så kul på Tuna/kram

 
ansepanse

ansepanse

16 januari 2011 19:34

nej någon hustomte har jag inte, kan du inte ta en bild och visa hur din ser ut
bamsekramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

16 januari 2011 19:51

Sv: tack för att du ville visa din hustomte, den är jättefin
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
caritha-

caritha-

16 januari 2011 22:29

Sööt hustomte nää har ingen sådan hoppas ni får trevligt imorgon kramen/caritha.

http://caritha-.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards