~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under januari 2011

Av Cina - 18 januari 2011 16:45

Ja imorse tog vi oss en tur till TunaPark.

Vart inte mycket köpt där fast det var mycket rea.

Roligt att gå och kolla i affärer lite.

Men ni ska få se vad jag handlade iallafall.

KLICKBARA BILDER.

     

Kalasbyxor, body och dregellappar till Maja allt på REA.

 

En t-shirt till Sanna oxå på REA + lite playmo lera.

 

Denna köpte jag till mig själv.

REA HALVA PRISET.

Ja det var vad jag handlade i TunaPark.

Dom har en affär i TunaPark som heter DIMODA

Och dom har såååååå mycket fint.

Fotade dessa underbara ljus där.

   

Visst är dom underbara????

När vi kom hem så var vi ut till ICA MAXI och storhandlade.

Gick sååå bra inte alls mycket folk.

Så det var gjort på 1½ tim.

Nu är alla skåp o frys uppfyllda.

Imorgon blir det nog bakning.

*****************************************

Måste få visa hur våran parkering såg ut imorse när vi åkte.

   

Halt är bara förnamnet.

Tur att vi har garage.

Till sist ska jag visa detta foto.

 

Cromiz och Elvis i min datastol.

Får inte ha den i fred heller.

Ja detta var lite från min dag som vart!

Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll.  

Av Cina - 17 januari 2011 14:27

Nu tror ni väl att jag blivit skvatt galen som sjunger.

Men näääädå det har jag inte blivit!

Var ner och tog min sänka imorse.

Och nu tog jag och ringde ner för att höra hur mycket den var.

NU ÄR DEN BARA 9 så nära normalt det kan bli (ska vara 8).

Så sköööööööönt att den börjar ge med sig.

Man har ju funderat hit och dit på vad det kan vara för fel.

Nu kan jag sluta fundera.

Fast jag är ganska så trött och det kan ju vara av att jag gått

med hög sänka.

Trodde nästan att mitt onda i min arm kommit tillbaks.

Hade väldigt ont i gårkväll och i natt o på fm.

Men jag tror att det släppt taget nu.


******************************************

Fyfasiken så halt det var imorse när vi åkte det var

rena rama isbanan ute.

Tänk så mycket folk som går och bryter sig nu.

Dom har säkert fullt upp på akuten.

FÖR SAND/GRUS VET TYDLIGEN INTE KOMMUNEN VAD DET ÄR.

Under all kritik tycker jag.


Snön har smält undan bra men det kommer säkert mera.

Och det skall väl bli kallare tyckte jag dom sa.

Önskar så att få ta av min vinterstövlarna.

Men vem vet dom kanske åker av fortare än man tror...  

Ja jag är ju som jag är.


Detta var allt jag har till er idag.

Imorgon hoppas jag att ni kan få se lite foton.


Ha en fortsatt fin måndag  

Av Cina - 16 januari 2011 13:49

Idag är det en grå och regnig dag.

Regnet strilar ner från himlen.

Snön smälter o det är takdropp.

Fast VÅREN känns iallafall LÅNGT BORTA.


**********************************************


Idag har mina tomtar fått komma till ro.

Nu får dom sova till jul.

Känns tomt efter dom fast jag har några kvar.

Hustomten MÅSTE finnas framme.

Har ni någon hustomte????

 

Min HUSTOMTE

(KLICKBILD)


**********************************************


Vad blir det här idag då......

Ja inte många knop idag känner mig trött o besvärlig.

Men inte trött så att jag vill sova.

Har iallafall tvättat några maskiner tvätt.

Skall väl sedan laga lite mat som blir kyckling,

gräddsås, potatis och kokta morötter.

Duger en söndag som denna.


*********************************************

Snart är det tisdag och då ska vi åka till

TUNAPARK och kolla lite vad vi kan hitta

för kul........

Jag ser fram emot denna lilla utflykt.


Ja nu har jag inte mer att skriva om.

Vart inget vettigt som jag skrev heller.

Men ni får hålla tillgodo med detta.


Ha en fortsatt fin söndag.    

Av Cina - 15 januari 2011 13:33

Ja tänk vilka grejer det finns till små bäbisar nu för tiden.

Igår fick Maja en babygunga.

KLICKBARA BILDER

 

Man kan ställa in den så den gungar i olika lägen.

Den spelar musik och man kan koppla mp3 spelare till.

Sedan när hon väger 9 kg så tar man bort insatsen

och använder den som en vanlig babysitter.

Fiffiga saker men ack så dyra.


Maja blir ju 1 månad idag, tänk så fort det går.

Hon har redan börjat skratta.

 

Hon väger nu 4690 gr.

En riktigt liten MAJA GRÄDDNOS.


*****************************************

Sanna har vart ut och provat sina skridskor.

Lite skraj men detta fixar hon snart med lite träning.


   

(Bilderna är lånade av Sari)






****************************************

Ja detta var allt från mig för idag.

Önskar alla en fin lördag.  


Av Cina - 14 januari 2011 14:39

Oj vad veckorna går fort....det är fredag igen.

Idag var vi ut till Maxi och handlade lite inför helgen.

Var inte så mycket folk i rörelse när vi var ut.

Idag blir det torskrygg och hemlagat potatismos.

Länge sedan vi åt fisk.

Fisken är ju lika dyr som köttet om inte dyrare.

Och jag är ju ingen köttälskare tyvärr.

Äter ju bara vit fisk.

Lax kan gå an men inget jag längtar efter.

Tycker det smakar illa om lax.

Säkert inbillning.


**********************************

På måndagmorgon skall jag ner och ta ny sänka.

Och på tisdag skall Håkan och jag ta oss en tripp till TunaPark.

Om inget annat inträffar.

Ska bli kul att komma dit var länge sedan nu.


Ikväll blir det att se Let´s Dance spännande och se vem

som åker ut först.

Jag tror att det kommer stå mellan Alexandra och Hanna.

Men det är bara vad jag tror.

Vi får se ikväll.


-7 grader just nu här hos mig.

Men jag tycket det var ganska så skönt ute idag.

Ingen blåst som jag ogillar.


Min sjal är klar snart men jag kan inte sticka lika

ofta o länge som tidigare med min arm.

Har verkligen känningar av den.

Idag fick jag höja mitt cortison tyvärr.

Har ont i min skinka igen o det är inte bra.

Inte kul att behöva höja när man håller på o sänka det.

Men finns inget annat att göra.

Jag har ju följt mitt cortoson schema.

Men som sagt nu tog det stopp.

Jaja det blir nog bättre vad det lider.

Kommer bara sol och värme så kommer

man ju må bättre så är det ju med oss som

har reuamtism.


Nu har jag tjatat ut er igen.

Men detta var allt för mig idag.


Ha en fin fredag em/kväll  


Av Cina - 13 januari 2011 16:21

Ja idag har det vart en kall dag men solen har vart framme.

Just nu i skrivande stund är det -10 grader ute.  

Vad har då hänt idag.....ja som vanligt har det inte hänt så mycket

Lite fikagäster har vi haft och väntar nu på att det

kommer kvällsgäster.

Alltid kul att det kommer någon.

Annars är dagarna ganska så tråkiga så här i januari.

Men snart är vi i mitten av månaden o sedan har vi en

kort månad med bara 28 dagar.

Sedan är det MARS och jag hoppas att vi ser solen

längre och att det blivit lite varmare.


Jo just jag har hjälpt en vän med hennes blogg idag.

Hon vart nöjd o då är jag oxå nöjd.

Alltid kul att hjälpa när man kan.


Ja jag har inte så mycket mer att skriva om idag.


Så jag önskar alla en fin torsdagskväll  

Av Cina - 12 januari 2011 17:43

Ja idag är det redan onsdag och jag har verkligen inget

vettigt att skriva om alls.

Det har snöat och yrt snö hela dagen.

Verkligen vinter ute...=((

Jag längtar bort till lite sol och värme som ni

kanske förstår av mitt nya blogghuvud.

Men som sagt det dröjer länge än.


*************************************

Isgata ute under snön är det oxå.

Håkan gick o drattade omkull ute idag.

Tur att han inte bröt sig.

Det är så lätt hänt nu när denna nysnö har kommit

uppe på isen som aldrig skrapades bort.


Ja detta var lite från min dag som

ni ser har vart innehållslös.


Önskar er en fin onsdagskväll  

Av Cina - 11 januari 2011 14:38

Ja idag är det en helt vanligt tisdag.

Har inte hänt ett dugg.

Så jag har inte så mycket att skriva om idag.

Ikväll blir det köttsoppa här.

Fy vad jag tycker det är svårt med maten.

Vet inte vad man ska äta snart.

Visst finns det massa recept men det är inte alltid

man har alla saker som man ska ha hemma.

Man får bunkra upp lite så man har.


*************************************


Just nu väntar jag bara på att det skall bli den 25/1

så att jag får gå och fixa till håret.  

Det växer som ogräs och när det blir långt så

får jag inte till det.

Får nog sätta på mig mössa innan dess.


Lite   idag och blåsten som var igår

har lagt sig, jag gillar inte när det blåser.

Men som sagt det är ju isgata ute.

Men hörde på tv igår att kommunerna har dåligt/slut på

grus, sand och salt.

HUR DOM NU KAN HA DET......

Inte kul om folk ska gå o dratta omkull o bryta sig,

Fy så det har blivit!


Nu är det 15 veckor fram till Påskveckan........


Ja detta var allt från mig för idag.


Ha en fin tisdag em/kväll


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards