~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Bakat Matbröd.....

Av Cina - 4 februari 2011 13:57

Ja imorse fick jag för mig att jag skulle bara matbröd.

Hade hittat ett nytt recept.

Så jag fram med allt och så skulle jag ta fram jästen.

Meeeen det fick jag kasta den var för gammal.

Så jag på med kläder och så ut med cykeln i detta snömodd som var.

Och ner till affären och köpte jäst och så hem igen.

Det gick bra inga armar o ben brutna.

Satte igång med bakningen var snart gjort.

(Klickbara bilder)

 

Skall bara jäsa nu i 45 min.


  

Klara, vart lite dåligt med färg på dom.

Men jag tror dom går att äta ändå.


******************************************** 

När jag var på ICA så hade dom billiga tulpaner.

Så jag köpte mig RÖDA idag.

 

Fina eller hur.


Man jag vill inte kasta dom andra för dom är fina fortfarande.

Och dom är 1 vecka idag.

 

Dom får stå någon dag till.


Ja som jag skrev längre upp så snöa det som tusan här imorse.

Och det kom någon cm men nu har det smält bort för   

har tittat fram nu.


Efter baket tog jag mig ett varmt skumbad.

Var lite fryssen idag.

Känns bra med lite värme till mina reumatist muskler.

Så just nu sitter jag i morgonrock så jag hoppas

att det inte kommer någon.

Då tror dom väl att man nyss gått upp.

Men jag vaknade vid 8 och då gick jag upp.


Tänker inte göra så mycket mer idag än att laga mat senare.

Och vad det blir vet jag inte riktigt ännu.

Kan bli kyckling idag.


Ja detta får bli mitt inlägg för idagen.


Let´s Dance ikväll får ni inte glömma!!!!


Önskar alla en fortsatt fin fredag  


 
 
ansepanse

ansepanse

4 februari 2011 16:52

vilka fina tulpaner både de nya och de gamla :)
och så vågade du dig ut på cykel efter jäst, var det inte halkigt då, fina härliga limpor
ha en fin fredagkväll med let's dance vännen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

4 februari 2011 16:59

Vilka fina tulpaner du köpt och dom gamla är oxå fina.
Hur vågar du cykla nu? vad duktig du är som bakat matbröd
Här hos mig blir det oxå Let's dance i kväll
Ha en mysig kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

4 februari 2011 17:27

Har du dubbdäck?Hur törs du annars cykla?Det ser gott ut med hembakt bröd.Hoppas att du vart nöjd oxå.(vet hur kritisk du är mot dej själv).Ibland längtar jag efter badkar för det är mysigt att få krypa ner i ett varmt bad MEN tiden går fort...Ha en skön helg o.gläds över dina fina tulpaner som minner om kommande tider/kram

 
annemon

annemon

4 februari 2011 17:31

Låter härligt med ett skummande bad mitt på dagen,man ska unna sig det, var nog skönt efter cyklandet och baket. Ha en skön kväll.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

4 februari 2011 17:50

Du var en riktig frisksportare som gav dej ut på cykel i det väglaget.Min cykel får stå i garaget tills det blir barmark och lite varmare ute.
Jag har också köpt tulpaner idag men det blev en mixad bukett med olika färger....

Lets´dance glömmer jag inte!

Kram


http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

4 februari 2011 18:19

Hej :)
Ditt matbröd så riktigt smarrigt ut :) Lite smör och nån ostskiva på :D mums!
Fina tulpaner du köpt idag,och dom du hade sen tidigare är helt underbara :)
Fick mig en bukett lila tulpaner av mamma idag :)
Önskar dig/er en fin kväll! Kramar!

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

4 februari 2011 19:31

Vilken mysig och duktig dag du har haft.
Här var det fruktansvärt halt idag.
Ja fick använda sparken.
Ha en mysig kväll!
Kramar!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

4 februari 2011 23:20

Säkert goda limpor, färgen är inte avgörande av smaken. Har också bakat mina 5 frukostbröd i dag, bakar var 5:e dag, men dom är inte alls så goda som dina, men härligt att få tugga en macka till morgon kaffet. Fina Tulpaner, dom lyser upp så fint på bordet.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

4 februari 2011 23:29

Brödet ser så gott ut...mums. Vad flitig du är. Underbara tulpaner...älskar när de är så där krispiga.
Önskar dig en trevlig helg
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards