~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Oj vad jag kan röra till det....

Av Cina - 18 september 2012 16:55

Usch så rörig jag har vart idag.

Först ut och handla på morgonen.

Åkte och hämtade glasburkar hos sonen först.

Sedan till ICA-MAXI och apoteket.

Och på apoteket skulle jag hämta medicin till gubben

4 olika men då fanns det inga recept på 2 sorter 

och jag står där som ett fån o bara glor.

Men han har så han klarar sig tills han får nya recept

som tur är.

Sedan in på ICA-MAXI och så skulle jag ha färsk strömming

och tjejen frågar hur mycket vill du ha

jag svarar ta ett halvt hekto och hon titta på mig och

sa ett halvt hekto, meeeen nääää förlåt säger jag

menar ett halvt kilo o skrattar.

Så fick jag min strömming o tackade och gick o när

jag kollar så har jag fått 1 kg så det var inte bara jag som var virrig.

Men det gjorde inget den var billig.

Så när vi kom hem så stekte jag den och nu ligger den i ättika.

KLICKBILDER

 

Det tycker vi är så gott.


Och när jag gjort detta så fick jag för mig att koka

äppelmos för jag hade ju köpt äpplen.

Så började jag med det.

   

Så nu är det oxå klart.


Fick sedan lust att måla så mitt i allt åkte målar

sakerna fram så ni kan ju tänka er hur här såg ut.

Men har inte börjat att måla ännu på den.

Denna målade jag igår.

 

Ja vad den ska föreställ får ni lista ut själva.


Känner mig väldigt rörig just nu så jag slutar innan

jag rör ihop allt här oxå.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  


 
 
Ingen bild

Karin

18 september 2012 17:26

Hej snurr-fia;)Jag hoppas du kom ihåg din medicin...du,hur gick det med PC till gubben,funkade det?Vi tar det imorgon.
Mmmm va´gott med inlagd strömming.Ska nog ta en vända till fiskbilen på fredag.Hemgjort äppelmos är inte heller så tokigt.Ska kolla runt om det inte finns nån som har överskott av äpplen.
Ringer dej när jag är klar imorgon så tar vi en fika/kram

 
lillis

lillis

18 september 2012 18:45

Tycker att inlagd strömming är gott men jag gillar inte stekt strömming. Hemagjord äppelmos är inte fy skam oxå väldigt gott.
Tavlan som jag ser den är mycket kärlek runt dig
Kram min vän
Ha en bra kväll

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

18 september 2012 19:18

strömming, vad gott, det var ett tag sedan, nu blev jag så sugen, hur lägger du in den? vad synd att vi inte bor närmare för då hade du fått äpplen av mig att göra mos av
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Corina

Corina

18 september 2012 19:39

Ler lite ;) Vissa dagar är bara så....bara att gilla läget.Imorgon är en annan dag :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

18 september 2012 22:24

Tusen tack snälla vännen för den fina presenten jag fick i dag på posten, du är bara så snäll, tror att ögat skall vakta mig och mitt, men har inte fått det på armen ännu, måste få Arne att hjälpa mig att knyta på !
Du är inte ensam om att vara snurrig, det blir jag allt som oftast nu mera, har för mycket i huvudet och då går det i spinn. Det var ingen god natt hos mig när jag gick till sängs i går natt, var så bekymrad när min guldklimp var kaputt. Nu fungerar den igen, men segt värre en sirap.
Så duktig husmor du har varit igen, både inlagt strömming och äppelmos.
Åter en fin tavla, denna gången kan jag se vad det är utan att fundera, härliga färger.
Kram och god natt kära du!

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

19 september 2012 00:16

Ha ha ha du e la bara för go vännen =)
Ja du så det kan bli ibland.
Men skönt att du fick det du behövde, & lite extra på det =)
Miljoner av varma kramar & tack för grattis både här å där. Det känns bara såååå skönt att det äntligen är över.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 september 2012 09:48

Ja det var MYCKET du hann med, på en enda dag!!! Då kan man säga lite fel, när man ska köpa srömming...det är förståeligt!
Hoppas att denna dag blir lugnare för dej!!!
Kram!

http://margiholm.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

19 september 2012 11:17

Sv: tack snälla för receptet :) jag måste självklart ändra lite i det eftersom jag ju inte kan sätta socker i lagen, men jag hittar säkert på något som gör att det smakar lika bra :)
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

19 september 2012 15:25

Du var riktigt duktig tycker jag som fick så mycket gjort.Tavlan föreställer väl höstlöv om jag inte ser alldeles tokigt,fina färger är det.
Kram på dej


http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

19 september 2012 17:36

Åh vad du är duktig o står i o fixar med massa :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards