~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 4 september 2007

Kuratorer och beteendevetare i all ära men.............

Av Cina - 4 september 2007 17:04

Nu är jag så himla trött på allt vad kuratorer och beteendevetare heter.

Dom fattar inte hur man har det med denna panikångest.

Jag har gått hos flera stycken men ingen kan hjälpa mig.

Den stista gubben jag hade han talade om för mig vilket BMI jag hade och vilka risker det var att ha det BMI jag hade. Och nog fasen vet jag om att jag är för stor men jag har bantat hela mitt liv nästan. Och sedan satt han och talade om grekiska mytologin och det hjäpte ju inte mig. Så efter 7 ggr så slutade jag hos honom för han gjorde bara så att jag vart arg och ännu mer deppad. Och så gick det ut över gubben när jag kom hem. Hade ångest varje gång jag skulle till honom. Jag tänkte inte fan skall jag betala 120:- för att höra på detta. Nej så jag slutade hos honom. Jag var inte den enda som hade klagat på honom fick jag reda på sedan. Men då funderar jag på varför dom inte plockar bort honom. Då kan han ju inte sitt jobb eller annars är han för duktig för oss som lider av panikångest, så att vi ej förstår honom. Så jag ahde en önskan till min DR att få komma till ångest teamet på öppna psyk. Och nu har jag fått remiss dit. Men ej någon tid ännu och jag vet ej heller om jag kommer att få gå där. För jag fick ett brev  där jag skulle skriva under att dom fick ta del av min journal och från utredningen jag gick på. Dom kanske inte tar sig an mig vad vet jag. Det kanske tar flera år innan man får komma dit, är säkert lång kö för vi är ju många som lider av denna sjukdom. Fast den tystas ner tycker jag. Och det pratas ju om att det är bara vi damer som lider av detta, men si det är inte alls rätt för det finns män också. De vill ju kalla detta för "kärringsyndrom" och det tycker jag är ett hemskt fult ord. Ibland önskar jag att dessa som gör sådana uttalande skulle drabbas av sjukdomen så får dom se hur roligt det är. Då kanske det skulle finnas mer och riktig hjälp.

Usch blir så arg på sånt skit snack. Förlåt om jag låter grinig idag men detta retar mig. Tack för att du orkade läsa ända hit och att du skrev en kommentar!!!

 
 
Ruth

Ruth

4 september 2007 18:59

Har inga ord att kommentera med, det är bedrövligt, sanslöst, idiotiskt, fruktansvärt !!

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 september 2007 19:08

Panikångest är jätte-jobbigt. Vet det själv av erfarenhet så jag förstår dig.
Har man tur får man en bra psykolog el.dyl som man får förtroende för.
Men har man otur så kan det ju bli tvärtom så att man mår ännu sämre, vilket du berättar om här.
Och det måste kännas jobbigt att bollas hit och dit.
Från mitt hjärta jag hoppas du snart får någon som riktigt förstår och som du kan känna förtroende för och att du får känna dig bättre snart.
Kram

http://www.ingermaryissa.se

 
Ingen bild

grannen

4 september 2007 22:28

ja vet ej mycket om panikångest men de låter inte kul.
o du är väl inte grinig eller?
skoja bara
ha de bra
grannen














 
Marianne

Marianne

4 september 2007 22:54

När du berättar om vad du blir utsatt för på grund av att du inte mår bra, så blir man ju arg. Den siste du besökte för att få hjälp av verkar ju inte ha en aning om varför du var hos honom. Tala om BMI och risken med att vara överviktig + Grekisk mytologi, ja jisses. Och det ska du betala för. Jag lider verkligen med dig. Hoppas du får rätt hjälp snabbt, så den onda cirkeln runt dig bryts.

http://ekoxenskennel

 
Sari

Sari

4 september 2007 23:23

Jaa du!! Vad säger man ??? Det är ju så här att DE lever inte i DIN vardag så de kan inte veta vilken ångest det startar när du ska ut och shoppa bland folk. Det vet vi som lever runt omkring dig.Utåt sett kan man inte tro att du lider av panik-ångest,men det är ingen som ser ditt inre. Vad beträffar behandlare så är det nog somInger Maryissa säger : man måste ha turen att få nån som förstår vad det är man pratar om...Stå på dig "mammahjärta"...det kan löna sig att tjata...kram

http://frufiona.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

5 september 2007 07:54

Man sparkar jämt på den som redan ligger, blir så förbannad. Det är inte bara "kärringar" som får panikångest, min bror har det oxå och han är 28 år gammal. Hans fru har äben hon det, och kraftig sådan, med självmordsförsök osv. Tack o lov så är hon på bättringsvägen. Sorgligt att se hur myndigheter behandlar sjuka människor.

Stor kram och kämpa på!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards