~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Cina - 13 oktober 2007 18:31

Detta är ett utdrag från vår lokal tidning, men bilden har jag tagit.!!!!!


Husspindeln som promenerade i Gunn Rörströms kök var stor som en tändsticksask och hade lurviga ben. "Jag blev paniskt förskräckt", berättar hon.
Gunn hittade en jättespindel i sitt kök
En av Sveriges största spindlar kom gående över ett köksgolv i en lägenhet på Malmaberg häromdagen.
Det är tredje gången Gunn Rörström hittar en jättespindel hemma.


Är du rädd för spindlar?
Ja, de är otäcka Nej, inte alls
Gunn Rörström, 70, i Västerås är allt annat än road över att gång på gång få besök av jättespindlar. När hon häromdagen för tredje gången upptäckte en jättespindel i lägenheten på Malmaberg blev hon så rädd att hon tillkallade sin granne.
– Jag blev paniskt förskräckt när jag såg spindeln. Jag kunde knappt resa mig, det var som att all kraft bara försvann. Men jag lyckades fatta mod och ställa en glasburk över spindeln, säger hon till Vasteras.expressen.se.


Lurviga ben
Strax därefter kom grannen. Men hans nyfikenhet blev för stor när han såg den gigantiska spindeln med de lurviga benen.
– Det första han gjorde var att lyfta på glasburken, och då rymde spindeln givetvis, berättar Gunn Rörström.
Efter en stunds nervöst letande kikade jättespindeln fram bakom spisen och kunde fångas in på nytt.
– Det är med all sannolikhet en husspindel, de är ganska vanliga i Mälardalen och trivs bäst inomhus, säger Bert Gustafsson, intendent på Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm, till Vestmanlands Läns Tidning.


Kan bitas
Med utsträckta ben är spindeln ungefär lika stor som en tändsticksask. Den är inte farlig men kan gå till attack och bitas om den blir klämd. Bettet känns ungefär som ett getingstick, skriver tidningen.
Husspindeln trivs i fuktiga utrymmen och håller ofta till källarutrymmen. Men ibland lämnar den sina mörka skrymslen och vandrar till högre och ljusare höjder - som i Gunn Rörströms fall. Gunn bor nämligen i en lägenhet på sjunde våningen.
– Förra gången jag hittade en jättespindel kröp den på väggen ovanför sängen i sovrummet, säger hon.
Oj, det låter inte särskilt trevligt, sover du gott om nätterna?
– Ja, det gör jag faktiskt. Jag försöker att inte tänka på spindlarna, säger
hon.

Av Cina - 13 oktober 2007 10:56

Här får ni lyssna på sen saga!!!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards