~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 13 november 2007

Av Cina - 13 november 2007 21:21

Usch vilken hemsk dag jag har haft idag. Vaknade tidigt imorse då gubben skulle åka på begravning. Ja kunde nästan inte ta mig ur sängen imorse fy tusan vilken värk jag hade i kroppen, men det är nog bara för att jag spännde mig igår. Så idag har det vart skönt att få vara ensam. Jag har nog inte gjort något vettigt utan mest bara vilat. Jo jag har ju lagat mat, men det är det enda. Känns som om jag inte ens orkar gå i säng. Hoppas att det är över imorgon. Ska försöka ta mig i säng men inte riktigt ännu.


Läste just på nätet vilket oväder det är runt Stockholms trakten. Bara det inte kommer hit så är jag glad. Folk har setat fast i bilar i flera timmar och långtradarna kan inte ta sig upp för backarna, så det är precis lika som det var den 1 nov förra året som jag skrev om i min blogg tidigare. Usch fy tusan det var obehagligt.



Av Cina - 13 november 2007 09:06

Om du är som de flesta människor, tänker du kanske inte så mycket på
vanliga, triviala ting. MEN vad du kanske inte vet är att många av dessa saker har ett kön. Till exempel:

1. Fryspåsar - Manliga eftersom de håller inne med allting men går att
se rakt igenom.

2. Kopieringsmaskiner - Kvinnliga, eftersom de, när de väl stängts av, tar en stund att värma upp igen. De är effektiva reproduktionsapparater om man trycker på rätt knappar, om man inte gör det kan helvetet braka lös...

3. Däck - Manliga eftersom de ofta tappar greppet när de blir gamla och
ofta är för uppblåsta.

4. Luftballonger - Manliga eftersom du måste sätta en blåslampa under den för
att det ska bli nån fart på den, sen är det förstås det där med varmluft...

5. Tvättsvampar - Kvinnliga eftersom de är mjuka och kramvänliga och
lätt binder en massa vatten...

6. Webbsidor - Kvinnliga eftersom de får så många träffar...

7. Tunnelbanan - Manlig eftersom den använder samma gamla ställen att
plocka upp folk på...

8. Timglas - Kvinnliga eftersom vikten med tiden hamnar i nedre delen...

9. Hammare -Manlig eftersom den inte har utvecklats mycket de senaste
5000 åren, men den är händig att ha hemma.

10. Fjärrkontroll - Kvinnlig .....HA ! ! ! Du trodde säkert att den
skulle vara manlig, MEN tänk på att den skänker mannen glädje, han skulle
vara helt 'lost' utan den och, trots att han inte alltid vet vilka knappar
han ska trycka på, så fortsätter han försöka.
 

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards