~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 27 november 2007

Av Cina - 27 november 2007 21:34

Oh jag är så glad jag får mitt nya köksgolv till jul närmare bestämt den 10/12. Ska bli så skönt att få det.Ringde igår o frågade om de hade glömt mig o då sa han att har vi inte gjort ditt golv nääää sa jag det har ni inte. Det var dåligt gjort av oss sa han då.Vi kommer den 10/12 sa han då. Och roligt att jag fick det till jul då är det fint o städat i köket. Lite stök o bök blir det ju men det är smällar man får ta när man inte kan göra detta själv. Men gubben får ta hjälp att flytta ut sakerna i hallen. Jag orkar ju inte lyfta frysen o så bänken i köket. Vi får fråga våran kära granne om han kan hjälpa oss på kvällen före. Och jag lovar det ska fotas före o efter så ni får se hur det blev.


Av Cina - 27 november 2007 18:42

Indredienser:

4 ägg

5dl strösocker

3 dl vetemjöl

8 msk cacao

3 tsk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

250 gr margarin

250 gr nougat.


1. RÖR ihop ägg och socker (ej elvisp)


2.Smält margarinet (låt svalna)


3.Blanda ihop vetemjöl, cacao, vaniljsocker, bakpulver.


4. Rör nu ner detta i äggen o sockret. Rör så det ej blir klumpar.


5. Häll i margarinet och fortsätt rör så att allt blandar sig.


6. Klä en mindre långpanna med bakplåts papper och häll i smeten o jämna ut det så det täcker hela plåten.


7. In i ugnen ca 20-25 min i 200 grader varm ugn.


8. Ta ut kakan och riv nougaten över kakan o låt allt kallna.


9. Skär kakan i mindre bitar, GÅR BRA ATT FRYSA!!!!


JAG GJORDE 1½ STATS TILL MIN STORA LÅNGPANNA.

Lycka till med baket, hoppas att det ska smaka.

Av Cina - 27 november 2007 11:30

Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med nånting...


Husmorstips 1:Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.

Riktiga kvinnors tips  :Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger duändå på soffan och äter den.


Husmorstips 2:För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.

Riktiga kvinnors tips :Köp pulvermos, det håller ett år.


Husmorstips 3:När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.

Riktiga kvinnors tips :Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.


Husmorstips 4:Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.

Riktiga kvinnors tips:Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepaefter mig

Riktiga kvinnors motto :  Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den.


Husmorstips 5:Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och denhåller sig färsk i flera veckor.

Riktiga kvinnors tips:Selleri? Aldrig hört talas om.


Husmorstips 6:Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.

Riktiga kvinnors tips :På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,alltså behövs det inte.


Husmorstips 7:För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.

Riktiga kvinnors tips:Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarandehar huvudvärk, men vem bryr sig.


Husmorstips 8:Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.

Riktiga kvinnors tips:Överblivet vin ?????

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards