~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Uppdatering från Sari idag!

Av Cina - 29 januari 2008 12:07

Jag ringde på hennes mobil kl 11:00 och en lärka svavde i andra änden. Hesheten var nästan borta och hon hade nyss kommit till avdelningen. Hon är pigg som en nötkärna och ingen ont alls, inatt har hon fått lite smärtlindring. Under natten har hon fått i sig 2,5 dl vatten o så droppet som hon har. Droppet ska hon ha tills imorgon. Idag börjar hon att dricka klara drycker som vatten, äppeljuice, kaffe och te. Och hon hade fått i sig 1,5 dl när jag talade med henne. Hon har en rumskompis som oxå gjorde denna igår, de har varandra och det tycker jag är jätte bra. Madde heter hon. Dom var båda uppe o påklädda och satt nu i matsalen med sitt vatten. Sari sa att jag sitter just nu o kollar ut över Djurgården o det är så fint o solen sken i Stockholm. Det som jag tycker är roligt är att denna Madde och Sari nu kan hålla kontakten o man har fått en NY VÄN för livet kanske. Jag är jätte lättad att det har gått så bra hittills och hoppas att det gör även när hon kommer hem. Inget ont i magen hade hon heller.


Detta operation har Sari fått vänta på i 9 månader. Hon fick en remiss till Uppsala av våran husläkare. Men i Uppsala fick man vänta 1-2 år innan man vart kallad. Så Sari bad att få en valfrihetsremiss och det betyder att hon har rätt att välja landsting själv. Och hon valde Ersta och det rullade på och nu är hon liksom i hamn. Jag är jätte glad att hon gjort denna för man mår inte bra av att vara överviktig. Och har man provat allt genom bantning så finns det inga andra utvägar. Tur att det finns hjälp.


Jag vet att det är många som fått kosta på sin op själva o det har tagit lån till de och det kostar mellan 100.000 -125.000 Man måste ha visst många kilo övervik innan man får en remiss. Och jag vet att det är många som är emot denna op och att många har blivit dåliga o även med dödlig utgång.

Det var det på min tid då jag gjorde denna op. Men då ska ni tänka att det är 36 år sedan jag gjorde min första o då var det tarmen man kopplade bort. Fick den senare tillkopplad igen. Jag var bland dom första i Sverige som gjorde denna op då. Sedan gjorde jag en ny o då var det gastic banding alltså ett band dom satte runt magsäcken o det har jag ännu kvar.

Jag var även den första i Sverig som födde barn efter tarm operationen jag fick barn 1972. Jaja nog om detta, men kände att jag var tvungen att berätta detta...........

 
 
karin

karin

29 januari 2008 13:54

Oj, vad glad jag blir när jag läset det här. Jag visste att Sari skulle fixa det. Hälsa henne så gott från mig.
Många krya på dig kramar från Karin

http://skogsfrun

 
corina

corina

29 januari 2008 14:26

Oj vad härligt att allt har gått så bra för henne! Är säker på att detta kommer att ge henne ett helt nytt liv även om det tar sin tid.Och att kanske dessutom fått en no vän på kuppen som delar samma upplevelse är ju aldrig fel.Vänner får man aldrig för många av:)

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gittan

29 januari 2008 15:20

Bra allt gått så här.
Hälsa henne nästa gång
du pratar med henne
kram Gittan

 
Ingen bild

Helena

29 januari 2008 17:11

Hon som alltid är van att fara runt hade lite tråkigt! har messat med henne idag...kram

 
Marianne

Marianne

29 januari 2008 17:46

Så roligt att Sari mår bra. Jag tycker att Sari är modig som tagit detta beslut. Hon har gjort det som är rätt för henne själv. Ett svårt beslut måste det ändå ha varit.
En eloge till Sari som genom dig delar med sig av sina erfarenheter från sin operation. Det kanske finns någon som läser din blogg och är i behov av en likadan operation. Och även den personen kanske vågar ta samma beslut som Sari nu.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

29 januari 2008 18:47

Vad skönt att det gått så bra !

http://ullas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards