~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Vilket Jäkla STRUL..........

Av Cina - 17 oktober 2009 13:39

Ja denna dag har jag bott i telefon.

Vilket strul med allt.

Så här är det:

Igårkväll så kollade jag på biljetten för jag skulle se när bussen går

upp till Stockholm.

Upptäcker då att det finns ingen buss med på biljetten.

Vad göra jo kastar mig på telefon o ringer Birka cruises

och hon säger som så att det stämmer att du ingen buss har bokat.

Men hallå jag bokade buss från Västerås till Stockhol t o r.

Och jag bokade detta den 27/8.

Jaha sa hon ja skall kolla om det finns lediga platser i bussen.

Hon är borta en stund o kommer åter o talar om

att BUSSEN ÄR FULL.......va säger jag... ja så är det tyvärr.

Men jag har ju inte gjort fel sa jag då.

Fast vad hjälper det.

Då säger hon att jag kan ringa idag mellan 13:00 - 13:30

så kan dom ringa till bussen o höra om det blivit något återbud.

Sagt och gjort jag ringde idag.

Men bussen både från Köping och Västerås är FULL BOKADE.

Ja det var ju roligt att få veta det dagen inna man ska resa.


Kliar mig i huvet o funderar ett tag hur gör vi nu då.

Men det finns ju tåg o så går jag ut på SJ hemsida o kollar

tidtabellerna och inte fasen fattade jag det heller.

Har inte åkt tåg sedan ja gud vet när.

Ringer SJ och fick vänta i kö det var 31 st före mig   *PUH*

Men till slut kom jag fram.

Och jag talade om mitt ärende och frågade lite tider

och priset. Så vi åker tåg upp imorgon 13:52 och är i Stockholm 14:52.

Sedan får vi ta en taxi in till Birka Cruisers terminal.

Tänk vilket strul det kan bli när man inte kollar

igenom pappren tidigare.

Men man tror ju att allt finns med som man bokat!

Nu har man ju lärt sig en läxa att man alltid ska kolla så det stämmer.

NU KOMMER VI ALLAFALL IVÄG!!!!!



Önskar alla minabloggvänner o läsare en fortsatt fin lördag!

 
 
lillis

lillis

17 oktober 2009 14:57

Vilken tur att det löste sig men det blir ju en extra kostnad med tåg och taxi resan.Hoppas att ni får en bra och kul resa
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

17 oktober 2009 16:36

Hej vännen,,,

Tack för inlägg hos mej,

Ja,vilket strul du haft,men visst tror man att det ska vara med när man bokat det,
Skönt iaf att du/ni kommer iväg,
som sagt,ett bra tag sen jag åkte,jag o 1-2 kompisar brukar åka,men det har varit ngt nästan jämt,
coh i våras hade jag ju fortf probl med min andra fossing o kunde ju ej ha skor,
och när man älskar att dansa som jag gör,då blev det ingen res,även om det finns så mkt annat,som vi oxå brukar göra,på båten,

Ja,man känner sig mkt lättare,på foten,,
ej "lätt på foten",haha,

Och dgrna går,sitter ju mkt med foten i högläge,vilket jag ska,och då är det skönt att man har lite saker att pyssla med,,

Ha en fortsatt bra dag,efter allt strul,,

Kramen från vännen Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

17 oktober 2009 18:12

Jisses så mycket strul, men som alltid så fixar du det hela med mycket möda och stort besvär. Hoppas nu att resan blir riktigt rolig och bra så ni får ett plåster på såret och glömmer att strul som blev innan.
Kram gumman.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
e-k

e-k

17 oktober 2009 18:55

Puh, sånt både tröttar och stressar. Det löste sig i alla fall. Ha det nu så trevligt
Kramen

http://eksvarld.bloggsida.se

 
Malin

Malin

17 oktober 2009 21:22

Hujedamej vilket strul det varit,men tack och lov att ni iallafall får komma iväg på er lilla resa!
Kramar

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
caritha

caritha

17 oktober 2009 21:35

Usch så mycket strul men tur att ni får komma iväg.Ha en trevlig resa och var rädd om dig kram/caritha.

http://caritha-

 
agge

agge

17 oktober 2009 21:53

Puh, vilken tur att det ordnade sig till slut....Vad jobbigt läge du hamnade i....Tur att du såg detta i tid iallafall

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

17 oktober 2009 22:00

Många kollar sina papper dagen innan de ska resa. Men det misstaget gör man oftast bara en gång.
Så skönt att det ordnade upp sig för er ändå. Jag önskar er en trevlig resa
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Marketta

Marketta

17 oktober 2009 22:27

Oj, vilken cirkus, men vilken tur att det ordnade sig. Hoppas ni har roligt på eran resa.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

18 oktober 2009 01:35

Ja jisses vilket strul ! Vilken himla tur att det ordnade sig i alla fall så ni kommer er iväg. Jag gillar tåg, brukar åka nattåget när jag besöker min bror nere i Göteborg. Perfekt ! Kramis från nattskatan.

http://corina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards