~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Gick bra hos DR idag

Av Cina - 3 november 2009 18:38

Ja imorse gjorde vi oss klara för att åka ner till stan för vi båda skulle ju till DR

Eller Håkan skulle bara ta en ny sänka och det var gjort på 10 min.

Så efter det hade vi tänkt gå på Brogården för att fika men de öppnade inte

förrän 10:00 och det var en ½ tim kvar och skitkallt.

Så Håkan tog bussen hem igen.

Mendan jag fick gå på stan för jag skulle ju till DR 10:45.

Men jag hittade ett fik efter mycket letande som var öppet.

Så jag tog en Cafe Latte.

Sedan öppnade dom affärena vid 10 så jag gick runt lite o bara kolla.

Upp till DR vid 10:30.

Passade på o fråga i receptionen om jag kunde

få ta ett urinprov för jag trodde jag fått UVI =urinvägsinfektion.

Jodå det gick bra.

Jag tänkte det är bäst att passa på när jag ändå var där.

Sedan satt jag ner o väntade ett tag.

Blev min tur och så sa jag som det var att nu vill jag sluta röka.

Och så berättade jag vad som hänt och det var inga som helst

problem att få CHAMPIX.

DR berättade lite om det men det visste jag ju redan för jag hade läst på...=))

Så nu sitter jag med detta packet.

  

Och eftersom jag hade UVI och fick PC så får jag INTE ta dessa piller

förrän PC:n är slut. Och det är om 5 dagar!

Jag fick CHAMPIX med högkostnadskortet och det var ju skönt för det är ju ingen

billig medicin.

Men billigare än att röka......och hoppas att jag slipper hjärtinfarkt. 

Så nu har jag iallafall kommit så här långt.

Detta om rökningen kommer nog att bli en följetång.

Jag har ALDRIG vart så motiverad att sluta som nu.

Eller kan säga så här JAG HAR INTE VART MOTIVERAD ATT SLUTA!!!!

Och jag hoppas verkligen att jag blir RÖKFRI!!!


*******************


Sedan vart det diabetessköterskan som rosade mig om mitt beslut.

Och hon berättade även att mina prover var kanonbra

och mitt blodtryck idag var 135/75 så det var ju bra.

Är väldigt nöjd med dagen!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt bra tisdagskväll!!!!








 
 
lillis

lillis

3 november 2009 19:31

Vad bra att du fick medicin mot rökningen,nu när du är motiverad så kommer det att gå jättebra och jag ska peppa
dig till tusen och även stötta dig
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

3 november 2009 19:47

Så bra allt var bortsett från UV, hoppas det går snabbt över. Skall bli intressan att höra hur det går med Champix, om du tycker att den gör skäl för reklamen, synd du inte kan börja bumms. Tänk så bra du kommer att må när du är fri, ett bra luktsinne får du som du inte viste att fanns där, du kommer att gå och sniffa över allt hehe, mera ork, ja en ny Cina.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
agge

agge

3 november 2009 20:14

Kanon att du har bestämt dig för att sluta röka. Champix hjälpte mig. kanonbra. Hoppas att de fungerar för dig nu

kram

ps
Gud vad mycket gott du visar upp här på bloggen. tack för alla mattips

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

3 november 2009 20:29

Jag önskar dej all lycka med att du ska kunna sluta röka och det kommer säkert att gå bra.

Ha det så bra!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
caritha

caritha

3 november 2009 21:04

Tror säkert att du kan sluta röka viljan finns ju ha en bra kväll kram/caritha

http://caritha-.bloggplatsen.se

 
e-k

e-k

3 november 2009 22:07

Grattis till ditt beslut. Det är viljan allt hänger på, du vet Tankens kraft. DU KLARAR ALLTSÅ DET.
Och så skönt att alla prover var bra.

Lycka till min vän

http://www.steeperz.com

 
Matilda

Matilda

3 november 2009 23:05

Ska stötta dej nu i kampen mot cigaretterna! Det kommer att gå kanon!

http://mahuldao.blogg.se

 
gerty

gerty

4 november 2009 10:32

Det här fixar du galant

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

4 november 2009 21:17

Krya på dig från uvn.
Jag vet att du fixar att bli rökfri. Du har bestämt dig och då kan inget rubba dig, eller hur?
Lycka till. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards