~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Snö....snö.....snö och åter snö

Av Cina - 20 februari 2010 10:49

Vart man än tittar så är det snö.

Snön vräker ner här och det är ett riktigt BUSVÄDER!

Vi hade tänkt att åk aoch hälsa på pappa idag men

det får faktiskt vara i detta väder.

Man vill ju inte ut på vägarna när det är så här.

Och dessutom är jag väldigt rädd att åka längre sträckor på vintern.

Det är -15 grader och snöoväder.

Inte ens katterna vill gå ut på altanen som annars

vill ut tidigt på morgonen o kolla runt lite.

Näää det tycker bäst om att ligga så här.

 

Cromiz och Elvis ligger o gosar i en fotölj.....visst e dom söööööööta!!!!???


 

Gizmo ligger på den andra fotöljens ryggstöd längst uppe.

Ja så är mysigt har mina kissemissar det i denna hemska vinter dag.


**********************

Igår när vi handlade vart det ju friska tulpaner

och det var två olika färger denna gång!

Kände att det var dags för gula/röda blandat med orange/gula.

Som får symbolisera SOLEN.

 

Tyckte det vart riktigt fint och soligt i mitt kök!


*****************

Nu önskar jag alla mina goa bloggvänner o läsare en bra o fin

LÖRDAG!


GÅ INTE UT OM NI INTE BEHÖVER OCH VAR RÄDDA OM VARANDRA. 


   

 
 
Marketta

Marketta

20 februari 2010 11:08

Oj, har ni sånt oväder där i Västerås idag. Här kommer det inte så mycket snö för tillfället. Jag som har lovat mamma att vi skall till Västerås idag för att titta på ett uppträdande :-(. Ja, jag får väl bara åka lite tidigare hemmifrån, fast kanske inte riktigt än :-).

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

20 februari 2010 11:11

Åhh dom är så fina era katter:) Mysigt ser dom ut o ha det! ..Fina tulpaner du köpt,ja nu vill vi ha vår och sol,ingen mer snö :( Kramar

http://mallan-88.blogspot.com

 
gerty

gerty

20 februari 2010 11:56

Så söta dom är katter är så trevliga, här snöar och blåser det som attan

http://prilyckans.bloggplatsen.se/b

 
Yvonne R

Yvonne R

20 februari 2010 12:17

Jag kan inte minnas att vi någonsin har haft så här mycket snö. Och det bara fortsätter :(
Dina katter är så jätte fina och gör rätt i att bara kura inne.Är det samma ras på alla tre?
Underbara tulpaner!!!
Ha det fint

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

20 februari 2010 12:49

Men Ååå, vilka vackra katter du har!!! Älskar katter!!!
Hej föresten.. fniss... Ja, här är det ca en halv meter snö & mer kommer, men vi har +3 grader så det är ju inte kallt.
Min man är ute & skottar för 2a gången idag.. suck.. vill verkligen inte ha mer vinter nu.
Bra val av er att stanna hemma. Dumt att riskera sitt el andras liv.

Önskar dig en underbar Lördag vännen!! Vill oxå tacka dig!! Tack för din fina vänskap! Du betyder mycket för lilla mig!!
Kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
lillis

lillis

20 februari 2010 13:33

Så mysigt och skönt dom har era katter och fina är dom oxå. Här har vi oxå ett himla busväder. Ge er inte ut i trafiken om ni inte behöver
Ha en skön lördag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

20 februari 2010 14:52

Har ni ett sånt oväder i V-ås? Stackars Janne i morgon då får han skotta innan han kommer in å kan parkera bredvid husbilen som han bor i när han jobbar. Här snöar det inte så mycket, mest bara små flingor men vad det blåser. Allt driver igen för snön som kommit tidigare är ju ännu lös.
Fina katter och de ser ut att må bra inne i stugvärmen!
Grattis till utbytesmobil. Det MÅSTE väl vara en ny!
Trevlig Lördagskväll

http://farna.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 februari 2010 20:43

Katterna är jättefina och ser ut att ha det så bra i sina fotöljer.

Hörde också på tv-nyheterna om att taket på A 6 i Jönköping höll på att ge vika för snön. Vi bor ju bara 4 mil därifrån så vädret kan vara väldigt olika trots ett litet avstånd. Här har inte snöat sen förmiddagen och då var det bara lite lätt snöfall.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

20 februari 2010 20:51

Ett klokt beslut att inte ge sig ut på vägarna, hålla sig inne, mysa och slöa framför TVn är tryggast, ta lärdom av pissarna, dom kan mysa trotts snö utanför fönstret..
Vackra Tulpaner på bordet !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 februari 2010 21:32

Vad bra att ni inte gav er ut på vägarna idag. Bäst att hålla sig inomhus i det här ovädret.
Vackra tulpaner!
Varma och soliga snökramar!

http://lambergsfrua,bloggplatsen.se

 
Inger Rozén

Inger Rozén

25 februari 2010 12:40

Hej o hå!Söta kissar.Här kommer hälsningar från PRINSESSAN ELVIS och LEIFI.Vi bor i Örebro med matte och husse(sonen)

http://chintohs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards