~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Pepparkaksfil.....mmmm

Av Cina - 19 november 2010 12:28

Igår när vi körde hem lilla Sanna så

fick vi smaka en jätte god fil hos Patrik.

Dom hade fått provsmakning på jobbet.

Och det var PEPPARKAKSFIL.

Ohhh jössös sååååå god den var.

Det var skånemejeriets fil.

KLICKBARA BILDER

 

Ser ut så här.

Och nu var det ju bara så att denna fil

var vi ju bara tvunga att köpa.

Så idag skulle Håkan ut ett ärende till mekonomen

så då fick han gå in på Maxi och köpa.

För jag hade kollat upp på Skånemejeriets hemsida

att filen skulle börja säljas v 44 och nu är det ju v 47.

Men när han kommer hem så hade dom inte den.

Fast dom hade ICA:S egna pepparkaksfil.

 

Så han köpte den och den var nästan ännu godare.

Prova den tror ni gillar den.

Det gjorde jag KANON GOD.


Ja medans Håkan var ute så passade jag på

att göra chokladpajen som vi skall ha imorgon.

 

Nu skall den stå ett dygn och sedan ska det på

florsocker och riven choklad och så serveras

med hallon eller vad man nu har hemma.

En klick vispad grädde oxå.

Hoppas den ska smaka bra.


Vann en liten slant på hästarna igår.

Köpte en V65:a

Alltid roligt med vinst!

Nu har jag 2 st till V75 imorgon hoppas

på vinst där oxå.


Näää mina goda vänner nu skall dammsugare fram.

Har ren tvättade matttor som sedan ska läggas på.


Önskar er alla en fin fredag  


 
 
Ingen bild

annemon

19 november 2010 14:04

h
Hej! Tack för tipset på pepparkaksfilen skall testa det någon gång. hoppas du själv får en fin fredag.
kramiz

 
gerty

gerty

19 november 2010 15:49

Låter spännande med en ny smak på filen, alltid kul att testa, så önskar jag er en trevlig helg

http://bloggplatsen, se

 
lillis

lillis

19 november 2010 16:22

Låter spännande med en ny smak på fil det måste jag testa.Grattis till vinsten det är du värd
Önskar dig och Håkan en skön helg
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

19 november 2010 16:26

Hmm undrar om jag vågar mig på att smaka den? Får köpa hem den och göra ett försök :) annars ge pappa den :) hehe! Önskar dig en fin helg! Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

19 november 2010 16:32

Mmmm, jag undrar allt om jag vågar mig på att smaka av den filen. Men hästarna ska jag inte glömma bort i morgon.
Jag önskar er en trevlig helg.

http://www.ekoxenskennel.se

 
agge

agge

19 november 2010 17:05

Den filen måste jag smaka...spännande....Tack för tipset. Låter smaskens med den där chokladpajen...mums...
Grattis till vinsten
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

19 november 2010 17:17

Eftersom jag inte tycker om fil så blir det heller inget köp av pepparkaksfil för min del.

Önskar dej en trevlig kväll!
kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

19 november 2010 19:41

mmmm, kanelfil lät gott.
Undrar om det finns här oxå. Ska titta när jag är på affären nästa gång.
ska snart på 1 årskontroll på bvc. Och då lovar jag att slå näven ibordet. Då är ju läkaren där oxå. Det har liksom gått så långt att hela mitt liv känns som det kretsar kring sonen sömn.
Därför så tråkiga inlägg i min blogg. Kan liksom inte konsentrera mig på ngt annat nu.
Önskar dig en urmysig fredagskväll.
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 november 2010 19:46

Intresant med den nya filen, alltid hittar dom på nyheter inför julen, hur mycket kolhydrater innehåller den ?
Chokladpajen ser ut att vara superdupergod, du lyckas alltid med det du gjör.
Grattis till åter en vinst, håller tummarna för dig i morgon också.
Ha en mysig helg / kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

19 november 2010 20:18

Den filen måste jag testa. Grattis till vinsten, vilken turgumma du är :-)
Chokladpaj lät gott. Tigger recept som vanligt ;-)
Ha en trevlig kväll.
Kram

http://nelasvarld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

19 november 2010 21:37

pepparkaksfil låter mumma och grattis till vinsten hoppas att det blir riktigt mycket nästa gång
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

19 november 2010 22:05

Säger om övriga här, pepparkaksfil låter gott, ska testa det om jag ser det ngn stans. Finns ju jordgubbsfil med flera smaker oxå.

Ha en trevlig helg
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards