~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Tjuvstartat..........

Av Cina - 9 december 2010 15:18

Ja nu skall vi tjuvstarta på julskinkan.

Imorse satt jag in en julskinka i ugnen för ungsbakning.

Och nu är den klar.

 

Skall bli gott med skinkmacka imorgon till frukost.

Ja vi äter inte bara en skinka i detta hus.

Det kan bli kilovis , denna var på 3,1 kg

Båda tycker vi om skinka och det är billigt pålägg.

Även våra 3 katter äter skinka.


************************************


Känner mig lite dämpad idag......

Mycket i huvet har jag och julen är tråkig nu för tiden.

Varför står man o lagar all mat o pyntar o  har sig.

När man ändå inte firar jul som förr.

Nääää det var fasen bättre förr i tiden.

Tänk när VI ALLA firade jul tillsammans det är/var jul för mig.

Nu vet jag inte vad det är för jular man firar.

Bara ett jävla jippo i mina ögon.

Jaja tack o lov att denna jul är kort.

Bara några dagar så e det över.

Det är mycket man saknar när det blir sådana här helger.

Men man får leva på minnen.


Oj vilket vemodig inlägg det vart idag.

Men det är så här jag känner o den är min blogg o jag skriver precis

vad jag vill i den.

Sedan får folk reta sig på detta om de vill.

Jag bryr mig inte vad andra tycker.



****************************************

Livet är för kort för att vakna upp ångerfull.
Tyck om människor som behandlar dig bra.
Glöm dem som inte gör det.
Livet sätter alla på sin plats.
Tänk att allt kommer och händer av en anledning.
...
Om du får en andra chans, ta den!!
Ingen har sagt att livet är enkelt, bara att det är värt mödan.
 
*********************************************
 

Detta var allt från mig för idag  


Ha en fortsatt bra torsdag.




 
 
lillis

lillis

9 december 2010 17:01

Så gott med julskinka man kan äta sig fördärvad på det. Jag har köpt en julskinka i dag men jag väntar ett tag med att göra i ordning den. Tyckte oxå att julen var roligare när barnbarnen var små och tomten kom och man såg hur ögonen lyste på dom
En bra kväll önskar jag dig vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 december 2010 17:08

jag har samma tankar som du om julen
vilka fina klokord du skriver
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

9 december 2010 21:48

Jag tycker oxå att julen är uppschåsad till max.Men man har väl själv bidragit till det...Gu´så gott med skinka.Tänk på mej när du tuggar idej frukostmackan!!!Kram

 
Monica

Monica

9 december 2010 21:52

Vad gott det ser ut med julskinka, men här blir det ingen skinka förrän dagen före julafton.
Är det någon som retar sej på vad man skriver i sin blogg så får dom väl göra det för det man skriver i sin egen blogg får de som läser hålla tillgodo med även om dom inte gillar det dom läser.

Önskar dej en god natt!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 december 2010 21:54

För mig är julen ganska så bra men var roligare när barnen var hemma. Julen är ju en tid till att vila o ha det bra inte en massa måsten men en tomte eller två är allt roligt. Alla fina ljus som tänds över allt, jo lite mysigt är det allt.
Önskar dig en bra dag med kramar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

9 december 2010 21:56

Åhh vad gott. Jag längtar också efter en skinkmacka men jag ska försöka hålla mig tills på kvällen den 23:e.
Ja det är verkligen mycket ståhej kring julen. Önskar att alla kunde varva ner lite och bara njuta, det brukar bli bra ändå. Man kan ju försöka njuta av ev lediga dagr, lite god mat och oftast lite mysiga program på TV. Om man sen får en skinkmacka till så blir det nog bra ändå...eller??!!
Ha det gott!

http://tingla.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

9 december 2010 22:10

Vi har redan ätit upp en stor skinka, ny köptes i dag, men den fixas inte iordning förens till julafton. Vi har slutat med Julhysterin, flyr hemmet till stugan och lugnet som där råder, bara njuter och mår bra.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
caritha-

caritha-

9 december 2010 22:13

Ja tycker oxå som du förr var hela min släkt hos mig på julen men nu förtiden är det bara hysteri kring den vem som köper dyraste julklapparna m.m sen finns det ej pengar kvar efter jul.Nää här blir det lite god mat och några klappar och bäst av allt Alkoholfritt och ett glatt humör,saknar oxå mina goa grannar som vi fira med sista åren.God skinkan ser ut hoppas ni får en fin kväll kramen/caritha.

http://caritha-.bloggplatsen.se

 
agge

agge

9 december 2010 22:51

Nej, Julen är inte som den var förr....Jag saknar mina nära o kära som är borta nu....Det kan ju aldrig bli som det var när de levde. Och man upplevde julen på ett annat vis när man var ung.
Men jag älskar fortfarande Julen....Älskar aytt pynta och äta god mat

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Malin

Malin

10 december 2010 06:02

Jag saknar också nära och kära som inte längre finns med,och jag tycker också det allra mysigaste,det var när alla firade jul tillsammans!
Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

10 december 2010 23:37

Håller fullständigt med vissa här.
Jag gillar INTE alls julen längre sedan mamma gick bort för lite mer än 12 år sedan.
Ingen jul har varit sig mer likt sedan dess, så jag vill bara att julen ska gå fort förbi.
Gillar egentligen inte att pynta heller precis längre, men *hänger med* i hysterin.
Önskar att det finnes ngn *knapp* att trycka på, så att man kan gömma sig långt långt bort, till julen har varit.
Jag minns mina barndoms jular hos min mormor -ngn gång på -60 talet och några år frammåt.

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards