~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Prover imorse.....till dr 13:00

Av Cina - 3 januari 2011 15:34

Jaha imorse var det dags att åka ner till carema och ta prover.

Åkte tidigt var där i god tid......vad händer jo det var fel på

data systemet nu när det vart Nytt År.

Fick sitta 1 timma och vänta på att få komma in.

Irriterande det är......

Ja skulle ju sedan tillbaks till Dr kl.13:00 för att få reda på svaren.

Ett riktigt farande fram o tillbaks.

Min DR är nu tjänstledig i 3 månader för hon skall styra upp carema i köping.

Så nu har man en vikarie.......som jag inte alls gillar.

Men det är inget att göra åt.

Ja jag kom in vid 13:00 och så säger hon att hon vill ha en snabbsänka.

Och jag tänkte för mig själv.....IGEN!!!!

Men jag sa  inget utan gick ut o tog en nummerlapp o satt o vänta i

en ½ tim, så kom jag in o så säger tjejen meeeeen e du här igen.

Ja sa jag nu skall hon ha snabbsänka.......men det tog jag ju på dig imorse sa hon.

Så hon gick in till Dr och frågade om hon inte kunde läsa.

Ja vart uppropad igen o fick gå in.

Och där stog det ju på datorn hur klart o tydligt som helst.

SÄNKAN VAR NU 21.

Skall ta ny den 17/1.

Den hade ju iallafall gått ner mycket.


******************************************

När vi kom hem hade jag fått brev från ögon då skall jag dit den 26/1.

När man är diabetiker så får man gå vart tredje år o kolla synen.

Ögonbottenspegling heter det visst.

Men det är bra att dom kolla upp en.


*****************************************

Sedan kom Sari, Patrik och Sanna på en fika.


Ingen tekniker har ringt om telefonen heller så det är bara att vänta.

Inget är som väntans tider ni vet.


Ikväll blir det att kolla på Familjen Annorlunda och Spårlöst.


Detta var allt från mig för idag.


-9,5 grader ute just nu!


Ha en fortsatt fin måndag.  

 
 
lillis

lillis

3 januari 2011 16:31

Vad skönt att sänkan gått ner.Vilken lycka att lilla Sanna kom och hälsade på farmor och farfar.
Svagt att inte telefonbolaget hört av sig
En bra kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

3 januari 2011 17:11

Skönt att din sänka gått ner! .. Mysigt med lite fika främmande :) Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

3 januari 2011 17:15

Det verkar rörigt det där med läkarbesöket idag....byte av läkare är väl inte heller någon hit, det är det bästa när man får ha samma läkare.

Jag ska också se på samma tv-program som du ikväll.

Ha det så bra:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

3 januari 2011 21:21

vad skönt att sänkan gått ner, jag är också diabetiker och går på ögonbottenfotografering en gång om året, har haft lite blödningar i ögonen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

3 januari 2011 21:25

Ja denna kommunikationen hos läkarna är skrattretande. Bra att få kolla ögonen så allt är ok.
Vi har sagt upp Teleia här i stugan och skall ha One1, det samma som för datorn. Vi betalar 199:- i månaden för datorn och ingen extra kostnad för telefonen förutom, tror bara det är 66 öre för varje samtal, nog sjuttsingen blir det billigare en Telias dyra fasta avgifter.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
caritha-

caritha-

3 januari 2011 21:31

Skönt att sänkan gått ner.Kul att ha fikafrämmande.Hoppas du får en trevlig kväll kramen/caritha.

http://caritha-.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

3 januari 2011 21:33

Vad dom krånglar med dig, tråkigt med en vikarie särskilt om man inte tycker det känns bra.
Trevligt med lite fikagäster.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

3 januari 2011 23:08

Man ska vara frisk för att orka vara sjuk!!!Va bra att sänkan gått ner men vilken strulig dr.du fått.Är hon som "letade" fel på dej här i Köping nu?Va kul att ni fick fikasälskap.Kul att vara med igen.../kram

 
Gunilla

Gunilla

4 januari 2011 01:39

Läkare har inte så mycket koll på vad som är gjort eller inte.
Det fick jag erfarenhet av för många år sedan.
Tänk om dom kunde kolla upp saker istället vad som är gjort eller inte.
Skulle ju spara en del tid.
Min yngsta bror är ju diabetiker, så jag vet vad det innebär att kolla upp saker och ting.
Haan går oxå och kollar sin syn vart 3:de år eller ngt sådant.

Ha det bra till nästa gång.

Kram/
Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards