~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2013

Av Cina - 7 december 2013 18:32

Ja igår kväll så var jag på Ljusportalen och dukade upp mitt lilla bord.

Och Åsa och Emelie dukade upp sitt bord.

Camilla och Peter lika så.

Regina satte upp sina drömfångare.

Lite foton tagna igårkväll med mobilen vart ju inte så där bra precis men ni ser ju lite.

KLICKBILDER

     

     

Jag låter bilderna tala för sig.


Sedan idag öppnade vi kl 10 och stängde kl 15 och det var

en jämn ström med människor som kom o kikade på det vi hade 

och tog fika eller glögg och lussebulle och pepparkaka.

Ja det har vart en himla trevlig dag idag.

Dessa foton är tagna med min kamera så håll till godo.

               

Även dessa bilder får tala för sig själva.

Efter att vi öppnat så vart det inga fler bilder tagna.


TACK CAMILLA, PETER, ÅSA, EMELIE, REGINA FÖR EN FANTASTISK DAG.

TACK ÄVEN TILL ALLA ER SOM KOM   


Nu önskar jag er en fortsatt fin lördagskväll  

Av Cina - 5 december 2013 18:55

 

Idag får ni ta del av denna vackra bild..........


JAG är så GLAD tralla la la la laaaaaaaa.
Värderna var kanonbra och jag har nästan ingen diabetes kvar.
Långtidssockret = HbA1c låg nästan under.
Trappar nu mer min medicin (sockerpiller)
-21 kg sedan i Mars ska ta dom sista 4 kg oxå.
Blodtrycket var 130/75.
Så nu vet ni att jag är NÄSTAN FRISK.....

Ja gick ut som på moln o med ett leende på läpparna.

Var ju lite nervös då jag hade fått en ny diabetes ssk

min andra hade tydligen slutat.

Men denna tjej var helt underbart trevlig o till mötes gående på

alla tänka bara vis.

Hon tyckte att jag skulle be snällt till tomten om ett par nya jeans ;)

Och hon har så rätt de jag köpte för någon månad sedan tappar jag nu.

Men men dom får duga ett tag till.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 4 december 2013 21:06

 

Idag får ni titta på denna fina bild.........


Idag har jag bakat rullrån 2 ggr.

Vi ska ha Upplevelsedag - insamling på Ljusportalen på

LÖRDAG 7/12 kl: 10-15  (sidan hittar du HÄR )

Det skall bli så himla kul att få vara med på detta.

Tänkte sälja lite rullrån m.m

Synd att alla bor så långt ifrån mig annars har ni kunnat

komma och hälsa på oss på Ljusportalen.

 

Imorse började jag sticka på en mössa till och nu är den oxå klar.

Så nu har jag packat ner stickorna tar nog inte fram dom något mer i ÅR.

 

Imorgon skall jag till diabetessköterskan och få provsvar.

Så håll tummar o tår att hon är nöjd med svaret.

 

Ja jag har nog inte så mycket mer att berätta idag.

Så jag önskar er alla en fortsatt fin kväll  

Av Cina - 3 december 2013 15:44

 

Ja idag har jag nog sett ut så här som denna bild.

Har hållt på sedan förmiddagen.

Skurat och dammsugit och tvättat alla mattor.

Vart till affären och handlat och sedan har jag gjort

köttbullar som ska vara till jul.

KLICKBILDER

 

Billig köttfärs så då passar man på.

Imorgon blire stompa bakning.

Ett måste till julen.

Skönt att ha det gjort tidigt.

Nu har vi precis ätit kyckling, potatis, gräddsås, lingon, gurka och jag åt blomkål.

Så är man mätt o belåten.


Måste ju berätta att Magnus Uggla hade helt suveräna musiker.

Och det var 2 tjejer och två killar.

Tjejerna känner ni nog igen.

   

Denna tjej är ju musiker i Så ska det låta och heter Marika Willstedt

Hon var kapellmästare.


   

Denna tjej var med i IDOL 2009 och heter Mariette Hansson.

Nu var hon med på gitarr och det var nog det bästa jag hört av en tjej.

Sedan var det en kille på trummor och en på bas men vad dom hette 

det kommer jag inte ihåg.

Han som spelade bas hade iallafall spelat med Christer Sjögren.

Ja det var lite information om musikerna som var med.


Nu är det snart dags för Lilla huset på prärien igen.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 2 december 2013 16:35

 

Ja idag vart det en bakdag det var vad kroppen orkade idag.


Började med att baka lussebullar enkla men mycket goda.

 

Ser ut så här.......

 

Men ska serveras med smält smör och doppade i socker.

Ja dom var goda.


Sedan fick jag för mig att baka frallor det var ju ett tag sedan jag gjorde det.

 

Det vart 16 st så dom åker väl in i frysen när de svalnat ordentligt.

Måste oxå en dag ta och baka stompa för det är ett måste att ha till julen.

Har inte tänkt att baka så himla mycket i år.

Skurna pepparkakorna de hoppar jag över i år.

Pepparkakor finns att köpa gräddade o klara i burk

och så får det bli.


Nu skall jag kolla på Lilla huset på prärien.


Ja nu önskar jag er en fortsatt fin måndagskväll   
 

Av Cina - 1 december 2013 17:02

 

Idag tänder vi första ljuset..........


Ja vart ska jag börja tro.....

Föst kan jag säga att några bilder på Magnus Uggla vart det inte 

gick inte att fota i detta skarpa ljus.

KLICKBILDER

       

Om denna show kan jag bara säga en sak WOW-WOW   

Att återgälda den i ord det går tusan inte men det var verkligen mäktigt att se.

Och underhållning på högsta nivå.

Vi satt helt perfekt på balkongen rad ett i scenen mitt framför oss.

Så man såg hur bra som helst.

Trångt satt som packade sillar och himla varmt så svetten rann efter ryggen.

100 minuter fick vi njuta av Magnus Uggla som gav järnet.


Innan showen så var det 3 rättersmiddag på hotellet.

   

Gubbröra gjord på lax och sedan halstrad röding

med någon kall ostsås.

Till efterrätt tog jag olika ostar med tillbehör.

Blev ingen bild på det tyvärr.


Vi bodde på detta hotell

 

Jätte mysigt ställe och mycket trevlig personal och

jättefina rum.

     

Här är vårat rum.


 

Detta fina träd stog utanför Hotellet.

Såååå himla fint.

Köpte en väldigt dyr drink i hotellbaren 109:- höll på att smälla av.

 

Men god var den.


Över allt på hoteller stog det stora fina äkta orkidéer.

   


Igår var det då dags för Liseberg Julmarknad.

Och nu visar jag bara en himla massa foton som får tala för sig själva.

       

       

     

Säger bara vilken härlig julmarknad.


Ja så bytte jag ju mina cerisa stövletter till denna snygga väska.

 

Dom hade lagt undan den i den lilla affären på Liseberg.

Det kallar jag verkligen service.


Ja nu har ni fått tagit del av min helg i Göteborg.

Att åka tåg var ju väldigt smidigt och bra på alla sätt o vis.


TUSEN TACK PATRIK OCH SARI o SANNA O FRASSE

för denna underbara FÖDELSEDAGSPRESENT.

Kommer aldrig att glömma detta så länge jag lever.


Idag har vi passat loppisaffären och himmel o pannkaka vad det har blåst.

Skyltarna blåse omkring långt iväg plus att en dam blåste omkull 

ute på trottoaren, hon gjorde sig inte illa som tur var.


Nu skall jag sätta upp mig i soffan o slappa lite.

Imorgon är det vardag och då ska här bakas.


Önskar er alla en fortsatt fin 1:a Advents kväll  



       

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards