~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Skur och städdag........

Av Cina - 3 december 2013 15:44

 

Ja idag har jag nog sett ut så här som denna bild.

Har hållt på sedan förmiddagen.

Skurat och dammsugit och tvättat alla mattor.

Vart till affären och handlat och sedan har jag gjort

köttbullar som ska vara till jul.

KLICKBILDER

 

Billig köttfärs så då passar man på.

Imorgon blire stompa bakning.

Ett måste till julen.

Skönt att ha det gjort tidigt.

Nu har vi precis ätit kyckling, potatis, gräddsås, lingon, gurka och jag åt blomkål.

Så är man mätt o belåten.


Måste ju berätta att Magnus Uggla hade helt suveräna musiker.

Och det var 2 tjejer och två killar.

Tjejerna känner ni nog igen.

   

Denna tjej är ju musiker i Så ska det låta och heter Marika Willstedt

Hon var kapellmästare.


   

Denna tjej var med i IDOL 2009 och heter Mariette Hansson.

Nu var hon med på gitarr och det var nog det bästa jag hört av en tjej.

Sedan var det en kille på trummor och en på bas men vad dom hette 

det kommer jag inte ihåg.

Han som spelade bas hade iallafall spelat med Christer Sjögren.

Ja det var lite information om musikerna som var med.


Nu är det snart dags för Lilla huset på prärien igen.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

 
 
Ruth

Ruth

3 december 2013 16:34

Så flitig du har varit i dag, köttbullar till jul skall jag också steka, det är ju så gott som ett mellanmål också på en vörtmacka med rödbetssallad. Nu piper klockan, kakplåten är klar i ugnen, får rusa, vila och hämta krafter nu, ta inte slut på kroppen.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

3 december 2013 17:21

Oj vad du har varit duktig. Ska oxå göra köttbullar någon dag när andan faller på
Ha nu en skön kväll min vän och koppla av
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Jonas Karlsson

Jonas Karlsson

3 december 2013 17:37

I ugnen har jag aldrig tänkt på, att stå o rulla dem i stekpannan är ju värdelöst :)

http://www.jonaskarlssonfoto.se

 
Ingen bild

Karin

3 december 2013 21:31

Skönt att ha köttbullarna gjorda.Det där med städning får man hålla på med för jämnan så jag gör ingen extra bara för att det blir jul.Gör extra på våren o i början av hösten sen får det jädrar duga!!
Nä nu får det vara kväller....blev en lång arbetsdag idag/kram o god natt

 
Ingen bild

Hulda

4 december 2013 10:17

Du bakar och städar och står i ... Du får mig att tänka på min mor som tog ut sig till varje jul för att hon trodde att det inte blev jul om man inte vänt upp och ner på hela huset. (skrattar) ... men jag tänker nog på mig själv också som motsats till alla superduktiga kvinnor. Jag gillar inte att baka så jag gör bara det som jag brukar (pepparkakor, bullar och drömtårtor)... Det går fort, lätt och ger tid till annat. Dina bakverk ser onekligen frestande ut. Det doftar ända hit.
Ha en bra dag vännen min !!
Stor kram

 
ansepanse

ansepanse

4 december 2013 11:38

vad du jobbar och står i och rullar köttbullar och ska baka idag igen, du är duktig
jo, Mariette kommer jag ihåg, vad roligt att hon håller på med musik nu
kramar och en bra dag till dig <3

http://kinaguld.blogg.seh

 
Malin

Malin

4 december 2013 21:46

Känner till båda töserna, riktigt duktiga båda två :)
Du är duktig som håller på hela tiden :) , smarrigt med egna köttbullar, ska jag med göra till jul :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards