~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 1 december 2015

Av Cina - 1 december 2015 16:32

Ja idag tog jag tag i bakningen av saffransbullar

till oss själva.

De andra vart levererade till Håkans syster

KLICKBILDER

 

Naturligtvis bakade på mitt nyfunna mjöl.

Vart helt perfekta enligt mig.

Min granne fick en påse bullar hon är 98 år och hon vart så himla glad.

Roligt när man kan göra en människa glad med ett par bullar.

Sedan vad det smakar det vet jag inte för har inte smakat.

Sedan fick jag för mig för en stund sedan att baka kanel kakor.

Så nu ligger degen i frysen och kallnar så man kan skära i den sedan.

Bäst att passa på medan jag har ångan uppe.


Igår beställde jag garn från Turkiet

och det är redan påväg till mig.

Snabba ryck är det vill jag lova.

Det blev iallafall detta.

 

Gillar dessa skarpa färger så nu ska det väl bli

lite sticka av så småning om.

Måste köpa bottenfärg oxå.

Men det hinner jag nog med.


Önskar er en fortsatt fin tisdagskväll   

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards