~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Varför detta system????

Av Cina - 2 januari 2008 16:26

Idag var jag tvungen att ta cykeln och åka ner till apoteket jag hade slut på 2 sorters mediciner. Och när man kommer dit så tror ni inte att det är köer o åter köer. Fick sitta 1 timma och vänta på min tur o så när man kommer fram så säger hon att du kan sitta ner o vänta så tar min kollega hand om dig snart. Ja det var bara att sätta sig snällt och vänta igen på min tur. Det tog ytterligare 15 min innan jag kom fram till nästa person som då skulle fixa i ordning min medicin o ta betalt. Jäkla konstigt system dom har börjat med. Tar ju längre tid än innan dom ändrade detta. Fattar inte att dom ändrar till det sämre för. Men det är väl det man inte ska förstå kan jag tro.



Idag har det små snöat hela dagen så det är lite vitt på backen. Blåser kallt gör det oxå. Och många olyckor har det vart i länet nu när det blir så här halt. Folk får börja tänka lite att det kan vara halt nu när det fryser på. Bättre att komma fram lite senare än inte alls tycker jag. Jag är jätte rädd att åka bil när det är snö och halt. Så jag ska hålla mig inne resten av dagen o kvällen.


Nej nu har jag gnällt klart för idag!


Ha det gott alla mina bloggläsare!!

 
 
Ingen bild

karin

2 januari 2008 19:00

Man måste få gnälla ibland, det hjälper. Är inte så ofta på apoteket, men jag förstår att det är frustrerande att vänta så länge.
Gubben var till Skinnskatteberg på förmiddagen, då var det jättehalt.
I morron ska vi till Örebro, mina byxor sjunger på sista versen, måste köpa nya. Annars får jag med "rumpan bar".
Ha det gott
Kram

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

2 januari 2008 19:18

Ja, det är jätte-jobbigt på apoteken ibland.
Förutom krångliga kösystem och väntetider, har det också hänt för mig att de inte haft min medicin i lager utan de måst beställa den.
Så jag har fått vänta ett par dagar.

Och ibland har ett apotek inte haft en medicin så jag har fått gå till ett annat apotek som ligger i samma centrum.
Och sitta och vänta igen....

Önskar dig en fin fortsättning på den nya året.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Inger

Inger

2 januari 2008 19:53

Ja, det kan jag hålla med om, att det har blivet sämre på apoteken,.Man får alltid vänta länge.
Vi har lite vitt på backen, och lite kallare.
Kör försiktigt på cykeln,,
Ha det gott!
kram

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Linda

Linda

2 januari 2008 21:07

Kan inget annat än hålla med om detta med apoteket. När man som jag jobbar inom sjukvården så måste man ibland åka till apoteket o hämta varor. Det tar sådan tid att man nästan måste verkligen planera in tiden när man ska dit.

Angående ute så har vi vitt på backen o barnen har varit ute o åkt pulka nu under kvällen. Härligt

http://bizzab.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards