~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Cina - 20 december 2012 15:35

Imorse satt jag in våran skinka i ugnen då vi ugnsbakar våran.

Och det tar ju lite tid om man säger så.

Vi halv 10 ringde telefonen och då var det Sanna

som vill fråga om jag ville hänga med på restaurang för att fira

att hon hade sin första skolavslutning idag (klass 0 = förskolan)

Då sa jag att jag vet inte för farmor har skinkan i ugnen då säger Sanna

Men farmor den kan farfar ta ut.

Och det hade hon ju så rätt i.

Så jag följde med ut på restaurang det vart Kina mat.

När vi hade gjort de så gick jag ett ärende in på Clas Olssons.

Sari skulle gå ett ärende oxå så jag tog Sanna med mig o gick ut.

Och när vi går ut så säger hon titta farmor sådan fin blomma

vad kostar den, 15 kr sa jag....jaha sa hon.

När vi kom ute säger hon farmor har du en 15-lapp näää sa jag det har jag inte

hon säger då men titta där har du ju en automat så du kan ta ut en 15-lapp

Ja hon är ju smart den lilla.

Och det var ju en hyacint hon ville ha, klart hon fick en liten hyacint.

Så säger hon till tjejen du måste slå in den så den inte fryser förstår du....

Fick ju då berätta att det inte var någon risk att den skulle frysa.

Ja hon är roligt Våran Sanna.


Innan vi åkte hem så var jag till Marinas Bod och hämtade mitt presentkort.

Ska handla något längre fram.


När jag kom hem så var skinkan klar bara att griljera den.

Sedan satt jag mig och så gjorde jag lite pyssel med glasvasarna

jag hade köpt tidigare ni vet dom som jag satt ljus i.

Så här ser dom ut nu till jul.

 

Visst vart dom väl ganska så fina, det tycker jag.

Vart super nöjd med dom.

Köpte mig en ny ängel men den fotar jag imorgon så får ni se

den lilla sötingen.


Ja detta vart långt idag orkade ni inte läsa så

får ni skylla er själva   



Önskar er alla en fortsatt fin torsdag em/kväll  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards