~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 22 september 2007

Maräng och yohgurt tårta

Av Cina - 22 september 2007 13:26

Idag fick jag för mig att jag skulle baka tårta. Så nu står maräng botten i ugnen så får vi se vad det blir av den. Spännande för jag har aldrig gjort den förr. Tar bara så himla lång tid den skall stå i ugnen 2½ tim sedan så skall det på lite yohgurt och vitchoklad blandad, hallon och sedan kola sås.

Ja skall lägga ut receptet senare om den blir bra. Skall även ta en bild på tårtan så ni får se mästerverket hahahahaha.

Tänk att jag inte kan låta bli att baka, ser jag något som ser smarrigt ut så måste jag prova även om det bara blir en gång.

Ni måste säkert tro att jag är tokig som håller på så här men det är jag inte utan jag måste ha lite att göra.


Om nu mina gulliga grannar bjuder på kaffe så skall jag bjuda på tårtan vi får se hur det blir med den saken.

 
 
Marianne

Marianne

22 september 2007 15:05

Jag har provat att göra egna marängbottnar, men har aldrig lyckats speciellt bra. Ingen människa mår bra av att vara sysslolös. Man gör det man orkar och känner för. Skönt att du har hittat någon syssla som passar för dig. Det är bara synd att du bor så långt bort. Jag bakar sällan och hade inte haft något emot att bjuda in dig på kaffe. Lyckliga grannar du har.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
grannen

grannen

22 september 2007 15:10

hejhej vill gärna smaka på tårtan tack'

http://idasbok

 
ulla-britt

ulla-britt

22 september 2007 15:32

Jag har provat att göra marängbottnar och det blev väldigt bra.Jag väntar med spänning på ditt recept och bild på tårtan.
Kram U-B

http://ulla-britt.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

22 september 2007 16:53

Du bakar alltid liten kaka och Ruth får aldrig smaka *Ledsen*......
Allt med maräng blir så himla gôttigt i tårtor, garanterat så blir din super god !
Skicka en telepatisk smakförnimmelse till mig ....SNÄLLA....

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grannen som fick smaka supergoda tårtan

22 september 2007 17:45

JAG TYCKER CINA SKA ÖPPNA BAGERI!!!!!
för tårtan va supergod, de är allt du bakar(o du bakar o är så flitig)
o vi grannar har sån tur att alltid få smaka
tack snälla cina ,inte alla som blir så bortskämda av sina grannar med nybakat (säkert många som vill ha dig som granne)
tack cina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards