~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Vad blir det för mat.....

Av Cina - 12 november 2010 15:28

Ja idag hade jag tänkt mig detta....


 

Potatisgratäng med vitlök


 

Skivad kall kassler

och någon grönsak vet inte vilken ännu.

Det får duga, jag har kört fast i mat svängen.

Ja har svårt för att hitta på vad man ska äta.

Gjorde  matlista tidigare men näääää

ja följde den aldrig till pricka.

Det var ju heller inte säkert att man var sugen

på just den maten den dagen.

Fast jag ska börja med det igen för det är otroligt jobbigt

att inte veta vad man ska äta.


******************************

Idag regnade det som attan på morgonen och fm.

Men nu håller det uppe men det droppar från taken.

Rena isgatan utan för mitt köksfönster.

Jag har inte vart ut idag för jag har såååååå

himla ont i kroppen och känner mig yrskallig.

Så Håkan var ut och handlade lite idag.

Magen min är bara totalt vidrig så den

skulle jag vilja byta ut.

Tyvärr kan man inte köpa ny annars hade jag gjort det.

Jaja allt har sin tid det läker väl ut så småning om.


Okvälll är det Idol vet ej om jag skall kolla.

Min favorit åkte ju ut så nu kvittar det för min del.

Må bästa man/kvinna vinna.


Önskar alla en fin fredags  eftermiddag/kväll  

 
 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

12 november 2010 16:08

Mmm, såg jättegott ut!

http://gasoline.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

12 november 2010 16:22

Ja här är det också rena rama isgatan,en pina att gå ut med vovvarna för man är rädd och slå omkull! Önskar er en fin helg! kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 november 2010 16:29

Här har vi oxå isgata. Låter gott med potatisgratäng med mycket vitlök.
Hoppas att du snart får känna dig piggare
Ha en skön kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

12 november 2010 16:38

den maten låter jättegod :) hoppas att du redan nu känner dig bättre, min favorit är kvar i idol, Elin Berg
ha en fin fredagkväll - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
caritha-

caritha-

12 november 2010 16:58

Oj det såg gott ut,idag rev jag potatis och gjorde palt,fläsk o lingon riktigt gott ikväll blir det nog bara varma mackor ha en trevlig fredagskväll och hoppas du mår lite bättre snart.Här regnar det oxå och isgata ute usch o tvi.kramen/caritha

http://caritha-.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

12 november 2010 17:34

Sv: lägg gärna till mig i din lista, blir bara glad, tycker också det är roligt med nya blogg-vänner
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

12 november 2010 17:50

Jag skriver matsedel för en hel vecka varje torsdag och sen handlar jag hem alla ingredienser på fredagar...jättesmidigt tycker jag.
Jag ska titta på idol och hoppas på att Andreas Weise håller sej kvar.

Ha en trevlig kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

12 november 2010 20:01

Gottigottgott med fredagsmaten, härligt tillbehör är Äppelmos eller Ananas, behövs inget annat. Hoppas din mage snart blir snäll, men skall det jäklas så gör den det, suck !
Regn här också i dag.
Kram vännen, nu börjar Idol, det missar jag inte !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

12 november 2010 21:11

Mumsig mat. Hoppas din envisa mage ger sej snart. Usch yrskallig är inte kul att vara...

Hoppas du får en bra helg!
Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

13 november 2010 00:03

Ja potatis gratäng är alltid gott :)
Jag gjorde ju en matlista när vår dotter bodde hemma, men sedan hon flyttade hemifrån, så slutade jag med det.
Som du säger, så kanske man inte är sugan på den maträtten man gör just då, så jag slutade med matlista, när hon inte längre bodde hemma.

Inte lätt att köpa det man vill ha, när man inte har så där väldigt gått om pengar heller.
Jobbigt är det :(

Kraqm på dig och ha en trevlig helg.
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

13 november 2010 00:07

Åh vad mumsigt med pot.gratäng o kassler.Ja inte är det kul med slaskväder,men det är bara att stå ut.Hoppas du blivit bättre i magen.Ha en bra helg/kram

 
ansepanse

ansepanse

13 november 2010 11:17

kommer bara in så här och önskar dig en trevlig lördag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards