~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Cina - 3 oktober 2008 18:20

Igår kväll vid 21-tiden ringde telefon och jag gick o svarade. Då var det Håkans systers man Larsa som ringde o han brukar inte ringa så sent. Så jag förstod att det var något som inte var rätt. Då berättade han att Håkans syster Christina var på sjuhuset igen. De skulle göra en ny datotomografi så det inte var en ny stroke hon hade fått. Men han sa att hon kunde inte gå o så var en arm bort domnad och yrskallig. Och hon hade ett högt blodtryck. Så hon skulle få stanna över natten. Och imorse ringde vi Larsa för att höra om han hört något men det hade han inte gjort. Men efter några timmar så ringde Christina själv o då var hon hemma igen. Och det var ingen ny stroke och alla prover var bra. Men hon hade alldeles för högt blodtryck så hon fick medicin för det o så fick hon värktabletter för hon lider ju även av fibromyalgi, och vankar uppe halva nätterna för att hon inte kan sova för smärtan hon har. Så det var ju en himla tur att det inte va en ny stroke för hon har ju redan haft 3 st. Så vi tog o åkte över med våran blodtrycksapparat så hon kan kolla trycket själv. Så tog jag med mig rotmos till dom och lite gurka. Vi skulle ju ändå åka till Köping med tapeter till mamma och pappa. Christina ser mycket sliten o nergången ut och idag var hon mycket ledsen. Hon är ju bara 56 år iallafall ja snart 57.


Ja o hemma hos mamma o pappa var det full rulle. Brosan håller på o tapetserar för fullt o det blir kanonfint. Hallen är klar och halva vardagsrummet är oxå klart. NU skall min bror jobba natt inatt o imorgon natt så syrrans pojkar som är snickare båda två skall lägga laminat golv i kök, hall och sovrummet nu över helgen. Så fortsätter väl brosan på måndag så kan dom flytta in till nästa helg. Roligt för både mamma o pappa o få en totalt nyrenoverad bostad tycker jag.


Ja så nu är även denna fredag till ända.

Och datorn vill inte som jag vill.

Har gjort systemåterställning men det hjälper föga.

Har inget virus iallafall för det har jag nu kollat 3 dagar i sträck.

Vet inte vad det är men jag skall ta o prata med min datagranne Roine när han är hemma så kanske han kan hjälpa mig.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll.......



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards