~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Cina - 2 november 2008 12:04

Den 23/10 vart min brors mellanpojk Fredrik (16 år)  opererad i halsen han tog bort halsmandlarna (tonsiller) och han har vart lite dåligt denna vecka som gått o inte kunnat äta o inte svälja, men jag vet hur det är för jag har gjort samma sak fast för en massa år sedan. Men när han svalde flytande så kom det ut genom näsan o han hade ont. Så i torsdags den 30/10 var de in igen här i Västerås o kollade honom i halsen men de såg inget konstigt. Så han fick åka hem med supp Citodon efter som han inte kunde svälja.

Så i fredags em så gick Fredrik in på toa för att ta sina suppar. Och rätt som det var så dunkade det i väggen o min bror Christer gick in o frågade va det var. Då får han se att Fredrik stört blöder från halsen o näsan. Så han fick ner honom på knä så det fick rinna i handfaten för Christer trodde att det skulle sluta blöda. Men det vart bara mer o mer o till slut så svimmade Fredrik av. De ringer sjukvårdsupplysningen o de får till svar att ta honom i bilen o åk in till sjukhus...ja men han blöder ju rikligt .....ja men ta en hink o sätt framför svarade damen. Då vart Fredriks mamma arg o ringde 112 o ambulansen kom o det vart direkt till Västerås. Och när de kommer till Västerås så vart det in i ett trauma rum o där stod 8 personer o allt gick himla fort. Han kördes i full fart upp till op o där vart han sövd o opererad igen. Och det visade sig att det var ett kärl som hade brustit så de brännde honom nu. Så i fredags kväll tillbringade jag några timmar på sjukhuset med hans mamma som var orolig. Jag var kvar så när Fredrik kom på IVA så var jag med dit o prata de lite med honom av egen erfarenhet efter en sådan här op. Ja åkte därifrån vid 19:30 o då var han ännu kvar på IVA men fick komma till sin sal vid 21:30. Han ligger nu inne på avd 64 här i Västerås. Men han mår bra efter omständigheterna. Pratade med hon i telefon idag o han var sugen på hamburgare o cocacola =)). Men jag sa det tar ett par dagar till innan du kan äta det. Ja cocacola kan han ju prova lite med . Sa åt han att han skulle ta en bit banan o mosa o prova att äta det så magen får något annat än soppa. Man kan ju inte få baja av bara soppa magen måste ju komma igång o få arbeta o bryta ner något. Nu fick han inte åka hem idag heller utan de ville ha han kvar ett dygn till o det tycker jag är bra, så de ser att detta går åt rätt håll. Men nu skall det nog inte vara någon större fara att det brister igen. Men tänk hur det kan bli o hur fort det kan hända saker. Tur att Christer o AC var hemma så han inte var ensam för då vet man ju inte hur detta kunnat sluta.

Fast nu kan det bara gå åt rätt håll!!!

Av Cina - 2 november 2008 09:23

Nu är utlottningen av min korsstyngstavla klar.




Det var 18 st lappar i min burk.

Som ni kan se här!!



OCH VINNARE BLEV....

GRATTIS MARIANNE!!!!


Maila din adress till mig så kommer vinsten på posten.


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards