~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Är så himla upprörd......

Av Cina - 9 oktober 2011 18:10

Fyfan säger jag bara hur tänker o aggerar sjukvården idag.

Ska man vara frisk för att kunna va sjuk.

Idag när K kom upp till Å så satt han i sin rullstol med

två papper i handen.

Och K frågade vart han skulle....han svara jag ska hem jag

är utskriven.

Ingen har frågat eller ring K hon vet ingenting.

De papper han hade i handen var en massa olika mediciner

som han skulle ta.

O på pappret står enligt dosering.

Vilken jävla dosering för det står inte.

Medicinerna har hon inte hemma ens.

Inga blöjor inga underlägg till sängen ingen toastol ingen duschpall

ingen Dr att prata med.

Tillsaken hör att Å har haft en hjärnblödning o en stroke

och hans minne är inte som andras.

Läkaren har säkert sagt till honom hur han skall ta medicinerna

men det har Å glömt.

De vita blodkropparna är inte bra så hankan inte få cellgiftsbehandling

på fredag, men de kan skicka hem dom.

Dropp ända tills igår idag hem utan dropp.

Han kan inte äta mat han har svamp i hela matstrupen ner i magsäcken.

Han dricker cirka 3 klunkar om dagen.

Vem tar nu ansvaret????

Kan man ju fråga sig.

Han har alltså cancer i hela vänstra lungan, i bröstbenet och i revbenen på

vänster sida + att han har jätte jobbigt att prata då han inte har någon röst

kvar utan är hes o slemmig.

Jag anser ju att mannen i fråga är jätte sjuk men

det tycker tydligen inte sjukvården.


Förlåt men jag är bara tvungen att skriva av mig.

Är både ledsen arg o förtvivlad.

Hur skall K klara detta.

Usch säger jag bara........

 
 
Corina

Corina

9 oktober 2011 18:40

Ja vad ska man säga, detta måste bara vara totalt regelvidrigt.Tycker absolut ni ska försöka kontakta socialstyrelsen i detta ärende för på detta sätt ska det inte gå till ! I detta läge ska mannen ha vård, om det inte finns på sjukhuset måste det finnas annat som alternativ, eller hemsjukvård med kompetent personal (om nu den varianten fortfarande finns vill säga).Anmäl !!!!! Gå ut till pressen om inte annat för detta är verkligen ett allvarligt fall....

http://corina.bloggplatsen.se

 
irja

irja

9 oktober 2011 19:41

Ja man har sluta att förvånas hur galet det än är och låter, men detta här tar ju rekordet det är abnormt,horribelt, ja jag finner inge ord för en sådan behandling,av en mycket sjuk människa,Kan inte en människa få ha ett värdigt liv, den tid på jorden man har kvar att leva man blir mycket berörd. arg och lessen,,, Förstår att du är förbannad och kokar av ilska, samtidigt som man är mycket lessen.... Hoppas allt ordnar sig till de bättre.....Annars vänd er till pressen....
Styrkekram till er alla....

http://40-talisten. bloggplatsen . se

 
Ingen bild

Karin

9 oktober 2011 20:43

Usch man blir bara ledsen hur det kan gå till.Absolut att K. ska anmäla det till patientnämden för så där ska det INTE få vara.Mej veterligen SKA det vara en vårdplanering.K.får väl kontakta husläkaren el.åka in med Å.till akuten och säga att det inte fungerar...
Kramar till er som ställer upp för henne/Karin

 
lillis

lillis

10 oktober 2011 06:18

Verkar inte klokt,men tyvärr så ser sjukvården ut så här i dag.Säg till K att hon kan begära hjälp med Å av hemsjukvården.
Hon får klaga att hon inte orkar att sköta honom
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se/:

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

10 oktober 2011 10:26

Jag säger som de andra Prata med pressen.
Annhörigcentrum Finns det Hos er eller?
Tala med dom i så fall. Min sonhustru jobbar där här i Örebro. En gemensam vän har varit på ett sådant möte, tyckte hon fick hjälp ...
Jag välfärds Sverige på väg utför.
2006 Glömde en sommarvikarie att ge min gamla mamma då 92 år bodde fortfarnade hemma men hade behov av hjälp Vikarien glömde bort mammas medeciner i 2 veckor. livsavgörande medecinering.
Det orsakade hjärnblödning och mammam avled i mars 2007. Vi tror det berodde på slarvet men kan inte bevisa det.
Så hjälp denna K & Å så mycket du orkar.
Många varma kramar till dig Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

10 oktober 2011 10:31

Ja, Jag vet inte vad jag ska säga, man blir upprörd irriterad ledsen och undrar varför en sjuk människa inte kan få ett bättre stöd från sjukvården när dom nu tydligen inte kan göra så mycket annat för honom, konstigt att dom inte ordnat med hemsjukvård och talat med den andre partnen om denne orkar,Kanske en bra ide att det kommer ut i media. Stackars de människor som inte har någon som strider för dom, för det krävs ork även till det.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

10 oktober 2011 10:38

Man kan bara förfäras och lida med alla berörda, man tror nästan att det inte är sant, så obarmhärtigt är det hela. Jag skyller allt på EU, när vi gick med där började Sverige rasa. Varje år betalar vi 11 milliarder till EU hörde jag på radion, tänk så mycket nytta denna enorma summan har kunnat göra i vårat land. En ny omröstning i EU frågan skulle vi begära. MITT MOTTO, UT UR EU !
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

10 oktober 2011 17:55

Sv: önskar dig en fin måndagskväll
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards