~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Cina - 9 oktober 2011 18:10

Fyfan säger jag bara hur tänker o aggerar sjukvården idag.

Ska man vara frisk för att kunna va sjuk.

Idag när K kom upp till Å så satt han i sin rullstol med

två papper i handen.

Och K frågade vart han skulle....han svara jag ska hem jag

är utskriven.

Ingen har frågat eller ring K hon vet ingenting.

De papper han hade i handen var en massa olika mediciner

som han skulle ta.

O på pappret står enligt dosering.

Vilken jävla dosering för det står inte.

Medicinerna har hon inte hemma ens.

Inga blöjor inga underlägg till sängen ingen toastol ingen duschpall

ingen Dr att prata med.

Tillsaken hör att Å har haft en hjärnblödning o en stroke

och hans minne är inte som andras.

Läkaren har säkert sagt till honom hur han skall ta medicinerna

men det har Å glömt.

De vita blodkropparna är inte bra så hankan inte få cellgiftsbehandling

på fredag, men de kan skicka hem dom.

Dropp ända tills igår idag hem utan dropp.

Han kan inte äta mat han har svamp i hela matstrupen ner i magsäcken.

Han dricker cirka 3 klunkar om dagen.

Vem tar nu ansvaret????

Kan man ju fråga sig.

Han har alltså cancer i hela vänstra lungan, i bröstbenet och i revbenen på

vänster sida + att han har jätte jobbigt att prata då han inte har någon röst

kvar utan är hes o slemmig.

Jag anser ju att mannen i fråga är jätte sjuk men

det tycker tydligen inte sjukvården.


Förlåt men jag är bara tvungen att skriva av mig.

Är både ledsen arg o förtvivlad.

Hur skall K klara detta.

Usch säger jag bara........

Av Cina - 9 oktober 2011 13:29

Ja idag må jag säga att jag ej legat på latsidan.

Jag har städat ur vårt linne skåp och nu åkte

det massor av "skit" ut.

Det vart 3 st svarta sopsäckar kan inte fatta att

man samlar på sig så mycket som man inte

behöver ha.

Ja sedan tog jag en titt i mitt klädskåp och där

vart det en svart sopsäck med kläder som jag inte ska ha.

Den skall jag ge bort till en vän om hon nu vill ha det.

Det började med att jag städade databordet imorse o så tänkte jag

nu är det bara att fortsätta.

Känner mig ganska så nöjd med det jag

åstakommit idag.

Nu är det bara maten som ska lagas o idag blir det fisk.

Imorse var det förbaskat kallt men det är det nu oxå

även om solen tittar fram lite då o då.

Jag tror att vi får en tidig vinter i år.

Och det är den värsta årstid jag vet.

Då ska man ha en massa kläder på sig o

jag gillar inte när man ska ha lager på lager.

Och jag är heller ingen vintermänniska tyvärr.

Visst e det fint med snö så länge man sitter o tittar

ut genom fönstret men ska man ut är det ingen höjdare.

Alla är vi ju olika o jag vet att många gillar vintern.

Men för mig kommer värken o det är ingen höjdare.

Känner att den kommer smygande o jag som tyckt

att jag vart skaplig sedan jag kom hem från värmen.

Fast nu skall man kämpa på i 4 - 5  månader

med detta älende fyfasiken säger jag bara.

Men det är bara att bita ihop o gilla läget.


Nu har jag klagat klart.


OBS: Ny omröstning för er som vill!!!!!


Önskar er en fortsatt fin söndag  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards