~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Koka soppa på en loppa :)

Av Cina - 14 november 2012 18:09

Igår la jag gula ärtor i blöt för att idag koka ärtsoppa.

Det tar sin lilla tid att koka denna ärtsoppa.

Men nu är det klar och vi har oxå ätit av den.

KLICKBILD

 

Vart mustig och ganska så god.

Svårt med denna mat tycker jag.

Men soppa går ju alltid hem.

En MYCKET MÖRK och trist dag fytusan.

Haft lyse på precis hela dagen.

+ 10 grader och regndis.

Nu här mot kvällningen kände jag mig så konstig 

var darrig o skakig i benen.

Så skulle vi äta och då tog jag mitt blodsocker 

och då låg det på 3 o det var ju inte undra på att

jag var skakig o darrig.

Ja jag är ju tablett behandlad diabetiker sedan flera år tillbaks.

Men jag tror inte att jag är det längre för mitt socker ligger

lika bra utan medicin för jag har provat att vart utan.

Men säger DR att jag har diabetes så har jag väl det.

Är ju bara att lyda men jag sjunker ju så här ibland 

och det är ju inte bra.

Ja ja ska träffa min DR den 10 dec så får jag ta upp detta med henne.

Men då hittar hon väl något annat fel på mig.

Önskar er en fortsatt fin ondagskväll   

även om bönderna får vika sig för fotboll *grrr*

 



 
 
Ingen bild

Karin

14 november 2012 19:00

Tack för samtalet/kram

 
ansepanse

ansepanse

14 november 2012 19:11

ärtsoppa är gott men vi har det inte ofta, reagerar inte ditt blodsocker på ärtsoppa? det gör mitt
vad är det för en spännande dag tro, nu blev jag nyfiken
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

14 november 2012 23:02

Ärtsoppa är gott, jag gör min alltid i ugnen, sätter in den på låg värme på kvällen då är den klar på morgonen, men det är ett tag sedan jag gjorde sådan nu. Samma väder och temperatur här och nu blåser det ganska mycket.
Kanske har du inte diabetes längre, skall bli intressant att höra vad läkaren säger när du skall dit på besök. Ser att det är 14 dager till en spännande dag, är det en ny resa på gång tro ?
Kram min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

14 november 2012 23:03

Hmmm mysko att du kan vara utan medeiner när du är diabetiker. Tycker bestämt att du ska kräva att de kollar detta extra. Då även de ibland kan förväxla denna sjukdom med andra. Skulle ju vara skit om du måste behandla dig om det nu är tokigt. Vet ju att de flesta som är diabetiker brukar reagera starkt när de inte får sin dagliga dos. Men är som sagt var inte läkare, men det skadar aldrig att be dem göra en extra koll ;)
Hoppas att du idag har mindre ont?
är ingen älskare av soppa, å ärtsoppa kan jag inte få i mig. Krameli kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

15 november 2012 01:29

Goa vantar för en ond å svullen hand, hoppas dom gjorde gott.
Ärtsoppa det är gott men för min del blir de en korv me soppa å värma.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

15 november 2012 06:26

Så smaskens med ärtsoppa.
Inte bra när ditt blodsocker ligger så lågt, du får ta upp det med doktorn
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

15 november 2012 15:38

Åh vad ska nu ske, jag gissar på en ny tatuering :P
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

15 november 2012 16:13

Hej Cina! Ärtsoppa görs även här ibland men utan kött.Jätte fint har du och lillis fått på era bloggar.Vad bra att torgvantarna gjorde nytta.Hoppas att dina händer har blivit bättre.Ja snart har vi små barnaspring omkring oss tiden går fort, Emelie har nu blivit ett år så det är nog på gång.Ha en fin kväll kram.

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards