~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

En fågel mindre i naturen....=((

Av Cina - 4 oktober 2008 17:16

Ja idag vart det en talgoxe mindre här i Västerås. Och jag kan inte fatta hur Elvis fått fatta på den. Men när jag kom ut på altanen vid 10 så satt Elvis där med en död talgoxe mellan framtassarna. O jag bara skriker på Håkan för jag tycker att det är hemskt. Kan inte ta redan på sånt. Talgoxen var iallafall död. Sedan när vi gick ut o kollade vart den kunde ha tagit sig in så hittade vi det på engång. Var en liten springa precis under taket nätet hade liksom böjt sig på något vis. Men nu så skall vi inte ha in mer fåglar. Cromiz och Gizmo bara satt o kolla på Elvis, och när jag kom ut såg dom två ut precis som om "vi har inte gjort något". Man kan ju i nte heller börja skälla på katten för det är ju hans instinkt. Jaja fågeln finns inte mer.


Ja vad har jag annrs gjort idag då jo jag har bakat en långpanne limpa, lagat mat och tvättat. Så jag har inte legat på lat sidan...=))

Solen tittade fram men ville sig inte riktigt, hörde på radion alldeles nyss

att det är STORM påväg in över västkusten o söder ner, det skulle komma in under natten.  Och jag tänkte skall det redan börja. Så det blir för er där nere att hålla i hatten. Usch tycker inte om dessa STORMVARINGAR och detta var ju prio 1.....hoppas att alla mina bloggvänner slipper detta.


Ha en fortsatt bra lördags kväll!!!!

 
 
Malin

Malin

4 oktober 2008 18:13

Vilken bus katt du hade,kan inte säga annat;)
Ren otur hade den lilla fågeln.
hoppas ni får en bra kväll.
kram

http://Maliiin1988

 
caritha

caritha

4 oktober 2008 18:37

ojoj vi brukar få in dom i lägenheten.
Ha en trevlig lördagskväll.mvh.caritha

http://caritha

 
lillis

lillis

4 oktober 2008 18:46

Otur för fågeln, men Elvis hade nog skoj.
Vad du bakar och håller på du är så duktig
Ha det gott
kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Skogsfrun50

Skogsfrun50

4 oktober 2008 18:47

Ja hoppas det inte berör dig o inte mig heller. Har haft nog av stormar.. Både ute o inne nu.. Kramen

http://skogsfrun50.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

4 oktober 2008 18:48

DUKTIG KISSE!!!! Texas har tagit 1 pippi 1 ggn....instinkten kallar...kram

 
Ingen bild

Christel

4 oktober 2008 18:53

Usch ja det är ju tråkigt med lilla pippin, men nu är det ju så att det som du skriver kattens instinkt att jaga.Umm de sa de om storm här neråt, men kanske vi slipper drabbas.Idag har jag tvättat och hängt ut och dessutom fått de torrt inte illa, fönsterputs har det oxå blivit, ja inte jag utan det har jag överlåtit med varm hand åt min käre make.Så till kvällsmat blev det Christels räddningsplanka gratäng med ris,ägg,kräftstjärtar,dillsås och brödkrutonger ovan på + en sallad, alltså just det konceptet med ris i botten och man tager vad man haver är ju himla smidigt.Imorgon ska jag baka bröd på förmiddagen tänkte testa några av dina recept Cina som du var så snäll o skicka mig.Ikväll blir det isdans på teve.
Kramen
Christel

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 oktober 2008 20:12

Ja, det är inte roligt när kissarna kommer med dessa små söta fåglar.
Men som du skriver så är det ju kissarnas instinkter som rår...
Jag har också hört om stormen som är på väg och hoppas också att du och alla mina bloggvänner inte får det alltför besvärlig.
Det ska tydligen också komma en hel del snö på olika ställen,
vilket det redan har gjort som jag läst om i flera bloggar.
Nog tycker jag det är lite för tidigt med snö...men så har ju vädret blivit konstigt också.
Det ska bli spännande att se hur vädret utvecklar sig här i Stockholm.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Malin

Malin

4 oktober 2008 22:57

Haha tack så mycket för att du såg att jag skrivit fel=)
Som det kan bli ibland *Skratt*
Kram

http://Maliiin1988

 
Ruth

Ruth

5 oktober 2008 00:23

Synd om lilla pippifågeln, men en olycka sker så snabbt när det vill sig och jägaren kände sig nog stolt där han höll sitt byte mellan tassarna och vaktade det för dom andra i flocken. Ja det är storm på gång, beräknas komma in vid 3 tiden i natt, ännu märkes inget, lugna gatan här just nu.
Kram och God Natt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
agge

agge

5 oktober 2008 10:49

Jaa du Cina. Katten är inte alltid ett snällt djur inte. De har en rovdjursinstinkt i sig och den kommer fram då och då. jag har hft några fåglar inne som katterna släpat med sig , någon har varit död och någon har levt. Numera så har jag fönstret stängt så att jag ser om de har något med sig innan jag släpper in dem.

Tycker så synd om dessa små fåglar....

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

5 oktober 2008 11:06

Ja katter en noen små "monster" når det gjelder å fange småfugler..men som du skriver,det ligger i doms natur så hva kan en gjøre.Innimellom ser en større fugler retar kattene også,så det går litt begge veger.
Så duktig du er som baker,jeg vil helst slippe sånne ting.Lat ja*ler*
Ha en fin søndag.
KRAM.

http://skriverier.jenn-k.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards