~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Hur fan tänker man.......

Av Cina - 7 oktober 2011 19:03

Nu är jag riktigt förbannad.

Hur fan är vården idag igentligen.

Finns det överhuvudtaget någon.

Jag börjar fan tvivla på det.

Det som gör  mig upprörd är att min vän K:s man

är jätte sjuk i cancer och kan ej gå inte äta inte dricka

får i sig 3 msk vatten om dagen.

Han kan inte prata men ändå tänker de skicka hem honom imorgon.

Hur fan tänker man då.

Skall K sköta honom 24 timmar om dygnet hade dom tänkt.

Hon är själv inte frisk.

Tycker nog att en vårdplanering vore på sin plats.

Hon måste ju anpassa deras hem bort med trösklar, ta bort badkar,

få toaförhöjning, duschstol, ramp m.m innan han kommer hem.

Ja herre gud säger jag bara.

Jag har nu vart hos K i 4 timmar så vi har skrivit ner en

hel massa som måste fixas.

Och så skulle hon ringa till avdelningen och

säga att hon inte kan ta hem honom innan allt är klart.

Om de inte kan ha honom kvar så får dom fixa ett boende

tills hon kan ta hem honom.

Åhhhh fan vad jag är arg just nu.

Men jag hoppas det fixar sig till det bästa för dom båda.

Annars så får jag ta fram hårdhanskarna så är det bara.

Fortsättning följer.


Nu skall jag kolla lite på tv.


Önskar alla en fortsatt fin fredagskväll  

 
 
Corina

Corina

7 oktober 2011 19:24

Vad ska man säga ? Jösses är vad jag kommer på just nu.....skrämmande !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rose-Marie Borkeland

7 oktober 2011 19:27

Men herre jösses, man blir ju lindigt sagt urförbannad. Håller med dig...finns det någon äldre/sjukvård idag...och i såfall hur fan tänker de.
Undrar om de skulle acceptera det de nu utsätter din vän med make för om de själva hamna i den sitsen.

Fattar de inte att de inte kommer att funka...är det totalt tomma bakom pannbenet?????

 
Ingen bild

Karin

7 oktober 2011 19:31

Helt otroligt!!!Klart att karln ska vara på lasarettet när han är så dålig.Jaa man ska vara frisk för att vara sjuk...eller ha anhöriga som kan säga ifrån.Bra att K.har dej som vet lite om detta ämne.
Ha en skön helg/Karin

 
Malin

Malin

7 oktober 2011 22:24

Men fy så arg man blir,vad tänker dom med egentligen? .. Usch nej hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för din vän och hennes man!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
agge

agge

7 oktober 2011 22:56

Men det är väl självklart att det måste göras en vårdplanering....Hm...fattar ingenting...

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 oktober 2011 07:02

K har rätt till en vårdplanering och jag hoppas att dom behåller Å på las där har han folk omkring sig hela tiden,tänker även på K att hon måste få bli starkare
Hör av mig under dagen
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se/:

 
Ruth

Ruth

8 oktober 2011 10:07

Det är mycket tragiskt med vården i dag, detta har pågått i många år, hem måste dom trotts att livslågan är begränsat och ger dom anhöriga mycket bekymmer. Samhället tar ingen hänsyn till dom anhöriga. Man gråter blod av detta samhälle.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

8 oktober 2011 10:25

Ja det är skrämmande med vården idag,har själv haft anhöriga som vi fått strida för, klart man blir förbannad. Vilket stöd hon har i dig i sin jobbiga situation.Har även haft en bror som valde att leva sin sista tid i hemmet. MEN... man ska självfallet få välja alternativen själv , man för står inte varför man ska ha det än mer jobbigt än det redan är.
Ha god helg

http://annemon.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

8 oktober 2011 10:57

nej, är det sant, det låter ju som den värsta skräckfilm eller något, jag blir så ledsen över det att jag känner gråten i halsen, var har den svenska vården tagit vägen, var har den svenska medmänskligheten tagit vägen, så här får det verkligen inte gå till, tur att du finns där och kan hjälpa din vän
bamsekramar till dig

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards