~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2012

Av Cina - 16 december 2012 17:50

Ja imorse vaknade jag kl 5:45 o kunde inte somna om.

Jag gick upp och tände min ljuslykta o den lyste så fint i mörkret.

KLICKBILD

 

Satt en stund o bara tittade in i de fladdrande ljusen.

Så hörde jag något som rann o så kollade jag i badrummet

o i köket o på toan men näää fanns inget som rann.

Satte mig i rummet igen o hörde jag ljudet igen.

Öppnade altandörren o där kan jag säga att det rann.

Fyfasiken det rann vatten precis som från en kran.

Då är det från balkongen ovan på oss de har ju haft

massor med snö på sitt balkong golv o nu var det ju + gradit

så det hade ju tinat upp.

Så det rann ner på hela vårat golv men jag kunde ju inget göra åt det.

Men efter någon timma så slutade det att rinna.


Vädret idag har väl vart regn, snö o trist o grått.


Fick spontan fika gäst idag.

Är kul med överraskningar tycker jag.

Min sons en kompis kom över o fikade då han är här 

för hans mormor är jätte dålig.

Han bor annars i Katrineholm.

Det var kul att du tittade in till din EXTRA MAMMA :)


Önskar er alla en fortsatt fin 3:dej Advent   

Av Cina - 16 december 2012 06:52

ÖNSKAR ER ALLA EN FIN 3:dje ADVENT

 

När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor
och har ett fasligt styr

Av Cina - 15 december 2012 16:03

Ja ni nu nalkas denna jul oxå o massor med snö har

vi fysjutton det har blåst och snöat hela dagen här hos mig.

Tänkte visa lite bilder på hur det ser ut hos mig.

KLICKBILDER

       

Jaaaa vad säger man....jag säger att det räcker nu!!!!!


Håller ni på med julklappar eller har ni redan köpt era!!!???

Jag har handlat mina redan, blir bara till dom små barnen i år.

Det blir till Sanna, Frasse, Maja och Wilma förståss.

Och så har jag en julklapp till min bästa vän Karin.A


Ni som följt mig på min blogg kommer ju ihåg att Sanna

fick hamstern Majken för något år sedan och som nu

är i hamsterhimlen.

Och naturligtvis vill hon ju så gärna ha ett djur och

vi har pratat om en liten fågel men nääää den kommer hon

inte våga ta i o biter den henne så vill hon inte ha den.

Så nu har jag hittat en liten fin LEJONHUVAD DVÄRGKANIN

till henne, och billigare än en hamster.

Här kommer bilder på Lilla REX som han heter han är 1 år och 6 mån.

       

Och väger 1,3 kg och är pappa till 3 kullar.

Nu är det ju så att dom skall ju åka upp till Umeå på juldagen

så därför får hon inte REX förrän de kommer hem.

Vi skall hämta han i Köping den 3/1.

Visst är han väl söt den lilla rackarn!!!!!!

Han är van vid barn och är handtam och går i sele.

Men bor nu ute men kommer bli en inne kanin.

Det finns inga problem att han blir inne kanin bara det

att han kommer fälla vinterpälsen när han får vara inne.

Men det är bara att borsta så blir det bra.

Sedan på sommaren kan Sanna ta ut den i sele.

Jag har ju naturligtvis pratat med Sari och Patrik så

det var ok att hon fick ha en kanin.

Vad de andra barnen skall få det tänker jag inte skriva här.

Vet att föräldrarna läser detta så jag avslöjar inget.

Vi skall åka till Köping någon dag innan julafton me

födelsedags present och julklappar till Maja.


Ikväll tittar jag på "Så mycket bättre" och tycker det

är tråkigt att det är sista programmet.


Önskar er en fortsatt fin lördagkväll  





Av Cina - 15 december 2012 12:22

Idag säger vi STORT GRATTIS till   MAJA   som fyller 2 år

 

Hoppas du får en fin dag med mycket tårta o presenter.

Av Cina - 14 december 2012 14:41

En bild som säger mer än tusen ord.

 

Tycker att den är så vacker.

Vad får ni för intryck av denna bild????

Skriv en kommentar om hur ni upplever bilden.

Skulle vara roligt o höra.


Kallt som tusan och snöat hela förmiddagen.

Ingen höjdare precis.

Men jag ska INTE klaga jag vet att det är VINTER.


Idag har jag jagat julklappar o nu är det i det närmaste

klart på den fronten.

Mat inköp blir nästa vecka.

Sedan måste jag baka lite tekakor till julafton.

De jag bakade har vi ätit upp.

Dom jag bakade till Fredrik finns ju kvar men det är ju hans.


Nu önskar jag er en fortsatt fin fredags em/kväll  

Av Cina - 13 december 2012 17:48

När Frasse fyllde 1 år så köpte vi en fyrhjuling till honom.

Han nådde inte ända ner till gaspedalen då men nu är

det full gas som gäller.

KLICKBILD

 

Hej o hå vad det ska köras i sommar.


En mycket kall dag idag legat runt -15 hela dagen.

*brrrr* tycker det är skit kallt.

Men bästa att vänja sig kanske, kan ju kanske bli en vargavinter.

Fast det hoppas vi väl ändå inte på.


Hoppas ni alla har haft en fin Lucia-dag.

Ingen kyl o frys idag heller.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 13 december 2012 08:56

 

Önskar er alla en fin LUCIA DAG

Av Cina - 12 december 2012 15:55

Bara två år och himla duktig tycker jag.

Vad säger ni, smälter man inte för en sådan här liten förmåga.


Idag har det vart lite snö, lite sol alltså blandad kompott.


Ikväll tittar vi väl på bönderna o ser hur det har gått för dom.

Tror inte att det gått så bra för dom alla.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdags em/kväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards