~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Bäst att hålla i hatten........

Av Cina - 14 oktober 2010 14:47

Ja fytusan vad det blåser ute är riktiga kastvindar.

Nästan storm, jag gillar inte när det blåser så här.

Tycker att det är lite läskigt.

Utanför finns det inga löv kvar på träden de näst

inte till kala nu.


KlickBara bilder osm vanligt.

 

Ett träd som inte har ett löv kvar bara ett stort skatbo.


 

Lite löv kvar när jag tog kortet, men nu är det oxå tomt på  löv.


 

Sommarens sista ros har jag iallafall i min rabatt.

Den är så himla vacker där den står.

Men det fryser säkert inatt då det skall bli - grader.


*************************************


Vart ut och handlade lite idag.

Brödet jag bakade igår kastade jag i tunnan idag.

Det var så hårt så jag har nog kunnat slagit

ihjäl någon med det.

Fick ett recept igår av en bloggvän på kesolimpor.

Och jag bestämde mig för att baka dom idag.

Men när jag går igenom receptet så hittar jag inget mjöl.

Så säkert har min bloggvän glömt att skriva

hur mycket mjöl och vilken sort det skall var.

Och jag har inte lyckats få tag på henne.

Men jag har köpt hem både vetemjöl och rågsikt.

Hoppas att något av de är rätt.

Så hoppas att jag kan baka dom imorgon.

Köpte världens minsta blomkålshuvud idag.

Håkan äter inte det och jag tycker att det är gott.

Så jag vart så glad när dom hade pyttesmå.

 

Kostade 1:32 var ju billigt eller hur.


Ikväll blir det att kolla på  Förkväll, Halv åtta hos mig

och sedan Robinson.


Önskar alla en fin tordags em/kväll  


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 oktober 2010 15:48

Ja du Cina, här blåser det också bedrövligt. Nästan obehagligt, faktiskt men solen strålar i alla fall.
Vilket pyttelitet blomkålshuvud! Det kommer säkert att smaka riktigt gott, eftersom det inte kan finnas någon grov rotstock i.
Vilken otur du har med ditt brödbak. Hoppas nu du får tag i dina bloggvän, som kan ge dig upplysningar om vilket mjöl som behövs - för något mjöl måste ju till. Annars blir det väl mer som välling.
Ha det gott!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 oktober 2010 16:52

Här blåser det oxå som sjutton.Vilken vacker ros. Som du säger träden är nästan kala nu.
Önskar dig en fin kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

14 oktober 2010 17:08

Hör just nu på radiovädret,blåst o halka i Norrland med många avåkningar...usch o fy!Det låter spännande med kesolimpa.Man kanske kan få receptet sedan?Nu ska jag äta hemkokt äppelkräm-MUMS sedan är det genrep. på teatern ikväll så ingen TV i kväll.Ha det bra/kram

 
Monica

Monica

14 oktober 2010 18:38

Här blåser det inte idag, men det är allt lite kyligt.
Så fint blomkålshuvud du har köpt, sällan man ser så vita, det brukar nästan alltid vara någon liten mörk fläck.
Snart dax för tv.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

14 oktober 2010 23:25

Hatar blåst över allt annat!! det får gärna va svinkallt, regna o snöa men fi fasen för blåst ;(
däremot gillar jag blomkål ;)

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

15 oktober 2010 00:26

Ja, blåst har det här också, fast inte så kraftigt. Är alla fall glad att man slipper snön.

Har också blivit tvungen att titta på den där Robinson, har inte gjort det förut. Men den där Peter som var nära och åka ut idag är en fd jobbarkompis från Borlänge för över 20 år sen.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

15 oktober 2010 01:04

Vilken vacker ros du har i din rabatt. Ja här har det också blåsit som 17,inge skoj inte!
Kram kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

15 oktober 2010 08:32

Hej !! Ja bröd UTAN mjöl...det måste bli kinstigt bröd det....
Fina ilder du visar!! Och tänk vad det blir kalt när löven faller!!!
Kramiz!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

15 oktober 2010 09:31

Är det bara här som det inte har blåst? En fin dag i går med sol och vindstilla, i natt kyligt med -4*... Snart kryper vinter fram.
Så fin din ros är, mina dog förra vintern och inga nya är inköpt. Jag äter Blomkål dagligen även Brytbönor, Broccoli och Vitkål, det mättar bra och är nyttigt. Ha en fin dag.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

15 oktober 2010 23:28

HEJ Vännen!
KAN du förstå att jag glömde att skriva hur mycket mjöl det skulle vara och vilken sort, *glömska jag*
HAHAHA
Men du fick ju det via FB iaf :)
Tur att du påminde mig om det.
Läste iaf på FB och här att du hade lyckats jättebra med det kesobrödet iaf :)
SKÖNT att det gick bra iaf.
Jag har ju bakat det brödet två ggr tidigare och tycker att det är gott bröd.

Ja nu är hösten verkligen här, det kan man inte komma ifrån.
Ha en trevlig helg.
Själv ska jag och min sambo hjälpa hans pappa att flytta till ngt äldreboende.
Han orkar ju en del fortfarande, men han orkar inte hålla på med mat längre, så därför vill han bo på ngt liknade hem.

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards